براساس مقررات مربوط به ارائه ارز به بخش‌هاي خدماتي، دانشجويان غيربورسي، بيماران و مسافران مي‌توانند با مراجعه به شعبات ارزي بانك‌هاي تجارت و ملت ارز مورد نياز خود را دريافت كنند.

صمد كريمي سخنگوي مركز مبادلات ارزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ دانشجويان غيربورسي، مسافران و بيماران مي‌توانند با ارائه مدارك خود و با مراجعه به شعب ارزي بانك تجارت براي دانشجويان و بانك ملت براي بيماران و مسافران اقدام به دريافت ارز خود براساس مقررات موجود كنند.

وي تصريح كرد:‌در حال حاضر تغييري در مقررات مربوط براي پرداخت ارز به مسافران و بيماران در دستور كار قرار نگرفته و جزئيات نحوه پرداخت ارز به اين گروه از دريافت‌كنندگان ارز خدماتي از طريق سايت بانك مركزي اعلام خواهد شد.

سخنگوي مركز مبادلات ارزي در خصوص حجم مبادلات تا ساعت 13 امروز گفت: در سيزدهمين روز از فعاليت مركز مبادلات ارزي تا ساعت 13 ، 102 فقره ثبت سفارش در اين مركز به ثبت رسيده كه با احتساب تعداد سفارش‌هاي ثبت شده در روزهاي گذشته اين رقم تاكنون به 1715 فقره رسيده يعني تا به حال 1715 واحد توليدي توانسته‌اند با ارائه مدارك خود از تسهيلات ارزي اين مركز استفاده كنند.

كريمي در خصوص تسهيلات پرداخت شده گفت:‌اين تسهيلات شامل گروه‌هاي كالايي 3، 4، 5 و 6 مي‌باشد؛ اين در حالي است كه كالاهاي غيردارويي هم مانند تجهيزات پزشكي برابر با اعلام وزارت صنعت،‌معدن و تجارت ارز مبادله‌اي از طريق اين مركز در اختيار آنها قرار مي‌گيرد.

وي در خصوص اولويت‌هاي 7 و 8 كالايي عنوان كرد:‌ اولويت 7 و 8 كالايي جزو گروه‌هاي كالايي مربوط به بخش توليد هستند كه با توجه به حجم فعاليت مركز در سيزدهمين روز كاري اين مركز به تدريج اولويت‌هاي 7 و 8 كالايي هم وارد چرخه فعاليت ارزي اين مركز مي‌شود.

گفتني است؛ امروز با توجه به ازدحام متقاضيان در مركز مبادلات ارزي متاسفانه ارز به ميزان كافي براي تامين نيازهاي ارزي متقاضيان وجود نداشت كه اين موضوع باعث بروز مشكلات زيادي براي فعالان اقتصادي خواهان ارز مبادله‌اي از طريق اين مركز شد؛ ضمن آنكه تعداد زيادي از اين فعالان با مراجعه به شعبات ارزي بانك‌هاي عامل فعال در مركز مبادلات ارزي با نبود منابع ارزي موجود در اين شعبات مواجه شدند./س

برچسب ها: کریمی ، مبادلات ، ارزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار