نفت توليدي ميدان‌هاي فروزان، ابوذر و دورود 1 و 2 با ساخت تاسيسات جديد فرآورش با ظرفیت 200 هزار بشكه‌اي در روز در جزيره خارگ به اين تاسيسات منتقل و بر اساس استانداردهاي روزآمد دنيا فرآورش مي شود.

نادر رحيمي واحدي مجري طرح در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اين كه تاسيسات فرآورش نفت خام سه ميدان ياد شده در سال هاي گذشته راه اندازي شده است، افزود: هم اكنون تاسيسات فرآورش ميدان هاي فروزان، ابوذر و دورود 1 و 2 جداگانه است كه با توجه به قدمت تاسيسات فرآورشي آنها، تاسيسات 200 هزار بشكه اي جديد جايگزين تاسيسات قديمي مي شود.
 
رحيمي واحدي با بيان اين كه تفاهمنامه طرح تاسيسات جديد 200 هزار بشكه اي جزيره خارگ ميان شركت نفت فلات قاره ايران و كنسرسيومي متشكل از پيمانكاران داخلي بسته شده است، افزود: قرارداد اين طرح در قالب فاينانس ميان بانك تجارت، شركت سازه و همكار صنايع به صورت EPCF بسته مي شود.

وي تاکید  كرد: ظرفيت تاسيسات فرآورشي جديد بر اساس برنامه توليد ميدان هاي منطقه خارگ طراحي شده و پروژه هاي نگهداشت و جلوگيري از كاهش توليد در اين ميدان ها در حال اجراست.
 
مجری طرح سرمايه موردنياز براي ساخت اين تاسيسات جديد فرآورشي را حدود 400 ميليون يورو اعلام و تصريح كرد: شرح كار اين پروژه تهيه شده است كه پس از تاييد شركت ملي نفت ايران، قرارداد آن امضا مي شود.
 
رحیمی  تاسيسات جديد 200 هزار بشكه اي جزيره خارگ، فرآورش نفت بر اساس استانداردهاي روزآمد دنيا را از ويژگي‌هاي مهم ساخت اين تاسيسات اعلام و تصريح كرد: با ساخت اين تاسيسات جديد فرآورشي، نفت توليدي منطقه خارگ از نظر ميزان سولفيد هيدروژن (H2S) و نمك بر اساس استانداردهاي بين المللي فرآورش مي شود كه اين مهم، افزايش قيمت نفت صادراتي را در پي دارد.
 
وي خاطر نشان کرد: دوره ساخت تاسيسات جديد فرآورش نفت خام منطقه خارگ را سه سال اعلام كرد. /ر
برچسب ها: تاسیسات ، نفتی ، فراورش ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار