مدیر مرکز تحقیقاتی درمان ناباروری قفقاز اردبیل گفت: از زمان تاسیس بانک خون بندناف در اردبیل 120 مورد خون بندناف از اردبیل به بانک خون کشور فرستاده شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / رامز نصیری صالح گفت: بانک خون بندناف اردبیل در سال 87 تاسیس شده و از همان سال فعالیتهای خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه دو نوع بانک خون بندناف در استان اردبیل وجود دارد، افزود: بانک خون اردبیل در دو بخش خصوصی و عمومی راه اندازی شده که بخش خصوصی با دریافت هزینه عضو می پذیرد، اما عضویت در بانک خون بندناف عمومی رایگان است.

نصیری صالح با بیان اینکه بانک خون بندناف خصوصی در اواخر سال 87 در اردبیل راه اندازی شده بود، گفت: این مرکز در مدت بیش از سه سال فعالیت حدود 130 عضو دارد که خون بندناف فرزندان خود را در این بانک ذخیره کرده اند تا در موقع لزوم از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به هزینه عضویت در بانک خون بند ناف خصوصی افزود: عضویت در این بخش بیش از 10 میلیون ریال هزینه دارد که عضویت در این بانک را کمی با مشکل مواجه می کند.

مدیر مرکز تحقیقاتی درمان ناباروری قفقاز اردبیل با بیان اینکه بانک خون بندناف عمومی در سال 91 در استان آغاز به کار کرده است، گفت: در بانک خون بند ناف عمومی باید در هر روز پنج خون به تهران فرستاده شود و خانواده ها می توانند در زمان تولد فرزندان خود با این بانک تماس گرفته و خواستار عضویت در آن داشته باشند./س 

برچسب ها: اردبیل ، خون ، بندناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.