توجه به رده‌هاي سني پايه يكي از اركان اساسي موفقيت يك رشته ورزشي محسوب مي‌شود و پينگ پنگ ايران بيش از هر چيز به اين موضوع نيازمند است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران با نيم نگاهي به وب سايت فدراسيون جهاني تنيس روي ميز (ittf) به سادگي متوجه مي‌شويم كه تقريبا هر ماه رقابت‌هاي آزاد نوجوانان و جوانان دختر و پسر در اقصي نقاط جهان در حال برگزاري است.
دليل اينكه اين رقابت‌ها به صورت مستمر و متمركز مورد توجه مسئولان فدراسيون جهاني قرار دارد، اين است كه كشورهاي پيشرفته و حتي در حال رشد در اين رشته يقين دارند كه تنها راه پيشرفت كلان تنيس روي ميز، هدف گذاري و سرمايه گذاري صحيح و كارشناسانه بر روي رده‌هاي پايه مي‌باشد.
و به خاطر همين تمهيدات صحيح است كه كشورهاي موفق در تنيس روي ميز، همواره در حال بازيكن سازي بوده و همواره در هر زمان حرف‌هايي براي گفتن داشته و روند روبه رشد خود را حفظ كرده‌اند.
متاسفانه وضعيت تنيس روي ميز به گونه‌اي نيست كه شرايط حضور در رقابت‌هاي برون مرزي براي تمام بازيكنان صاحب صلاحيت فراهم باشد و همين شرايط، كار را براي اين رده‌هاي حساس و آينده ساز سخت مي‌كند.
البته هميشه دليل تعطيلي مسابقات خارجي و داخلي، مشكلات مالي عنوان شده است. از ديدگاه كارشناسي، نوجوانان وجوانان، حدود يك سال و نيم تا دو سال فرصت دارند تا در اين رده سني خود را محك زده و در مسابقات برون مرزي و بين المللي صاحب تجربه باشند وقتي براي اين رده سني بيشتر راه‌ها براي مسابقات داخلي و خارجي مسدود شده است ديگر اميد به بازيكن سازي و پيشرفت اين رشته كم رنگ مي‌شود،‌ آنچه.


به نظر می رسد این است که مسئولان فدراسیون به دلیل توانايي نداشتن در حوزه بازیکن سازی متمرکز به چند بازیکن از قبل ساخته شده میدان می دهند وتمام این رشته وسایر بازیکنان را به حال خودرها کرده اند وقتی اکثریت قاطع صاحب نظران کارشناسان ومربیان برجسته ومدیران توانمند با ترفندهای مختلف از فدراسیون رانده شده یا دور نگه داشته شده اند(بیش از 87 درصد) چگونه می توان دورنمای موفقی برای این رشته تصور کرد.

برای روشن شدن موضوع به یک سئوال ساده بسنده می کنیم وآن این است که کدامیک از مربیان فعلی تیمهای ملی در کارنامه خود توانسته است بازیکن ملی پوش ویا حتی درحد استان خود تربیت کند.

به طور  حتم پاسخگویی به این سئوال جواب بسیاری از ابهامات وآنچه که دراین رشته می گذرد خواهد بود.

وقتی برخی مربیان فعلی تیمهای ملی بدون برگزاری حتی یک اردو برای بازیکنان ملی پوش آنها را صرفا در فرودگاه بین المللی امام خمینی وقبل از اعزام دیدار میکنند!
وقتی بیشتر صاحب نظران را خارج از گود نگه داشته ایم! وقتی تعداد افراد غیر پینگ پنگی براهالی این رشته سبقت گرفته است! کمی کارمان برای داشتن تصور مثبت از دورنمای این رشته مشکل می شود.

ممکن است مسئولان فدراسیون در پاسخ به این گفته ها عنوان کنند که ما در اهداف خود برنامه پنج ساله داشته وتدوین کرده ایم! سئوال مابه این پاسخ این است که این برنامه در زمانی به فدراسیون رسیده که تقریبا تمام پینگ پنگیها وصاحب نظران ومربیان وکارشناسان وحتی بازیکنان طراز اول در ارتباط با فدراسیون درحال اعتراض بوده اند، چه کسی یا کسانی این برنامه پنج ساله را برای فدراسیون تنیس روی میز وآینده این رشته ترسیم کرده اند؟

به طور حتم شفاف سازی دراین باره بخش اعظمی از ابهامات واما و اگرهارا دراین رشته مرتفع می کند.  /ق

برچسب ها: پینگ پنگ ، مشکل ، سایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار