ساخت منطقه نمونه گردشگری در روستای دشتک شهرستان مرودشت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه روستای گردشگری دشتک از پتانسیل های منحصر بفردی در حوزه گردشگری برخوردار است ، گفت : عملیات مطالعاتی و اجرایی مرکز سیاحتی و توریستی 160 هکتاری در ارتفاعات روستا با سرمایه گذاری بیش از400 میلیارد ریال آغاز شده است .
فعالی افزود: این پروژه شامل مراکز اقامتی و پذیرایی، مراکز تفریحی و فرهنگی ، رستوران ، فضای ورزشی، بوستان‌ها ، تله‌کابین ، مسیرهای ویژه اسب سواری و دوچرخه سواری، تالار اجتماعات و مسجد است .
فعالی با اشاره به اینکه هر ساله بازدیدکنندگان داخلی و توریستهای خارجی زیادی از جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و طبیعی استان فارس بازدید به عمل می آورند ، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان مرودشت در مسیر جاده ترانزیتی شمال به جنوب کشور قرار گرفته و در ایام تعطیل مسافران داخلی زیادی برای بازدید از جاذبه های فارس راهی این استان می شوند می توان با احداث و بهره برداری از این پروژه گردشگران را راهی این منطقه نیز نمود .
روستای نمونه گردشگری دشتک دارای آب و هوای معتدل در بهار و تابستان و هوای سرد در پاییز و زمستان است.
خانه‌های قدیمی این روستا ازخشت و گل ساخته شده و با چینش پلکانی جلوه‌ای زیبا به این روستا داده است.
راه پله قدیمی این روستا که هزار و 200 پله دارد نیز از دیگر موارد دیدنی در این روستا است.
در روستای دشتک همچنین 6 ‌آسیاب تاریخی وجود دارد که در گذشته مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت و نشانگر بافت تاریخی این روستا است.
چشمه‌های معدنی خنار ، نهروم ، مرشدی ، آبگری ، ده گاه ، دره و آبگرمی که آب های معدنی و شفا بخش دارد از دیگر جاذبه های این روستاست.
درخت کهنسال چنار این روستاکه‌ هسته اولیه شکل‌گیری این روستاست پیشینه‌ای چهار هزار ساله دارد و یکی از قدیمی‌ترین درختان ایران به شمار می‌آید این روستا در فاصله 80 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد./س

برچسب ها: منطقه ، گردشگری ، دشتک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.