ازدواج بعد از تولد، مهمترین اتفاق زندگی هر شخصی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، كارشناس ارشد مشاوره خانواده با بیان این مطلب گفت: در عین حال بدون برخورداری از شناخت مناسب و انتخاب صحیح، ازدواج اتفاقی غیر ممكن یا دشوار به نظر می رسد.

محمدی با بیان اینكه تناسب فرهنگی، اعتقادات و مذهب، تحصیلات، شناخت كافی، رشد سنی مناسب و بلوغ فكری و عاطفی از عوامل موثر در یك ازدواج موفق است افزود: همسانی افراد در این موارد باعث دوام و سازگاری بیشتر در ازدواج می شود.

وی با تاكید بر اینكه سن شناسنامه ای به تنهایی نباید مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: افراد دارای سن های روانی، زیستی، عاطفی و اجتماعی هستند و در نظر گرفتن همه این مسائل می تواند كه سن مناسب برای ازدواج در هر شخص را نشان دهد و نمی توان بدون توجه به این آیتم ها، سن خاصی را برای ازدواج فرد مشخص كرد.

كارشناس ارشد مشاوره خانواده، سن را از عوامل موثر در گزینش همسر دانست و اظهار كرد: در حقیقت تناسب سنی، همسویی در نگرش ها و فرهنگ ها را موجب می شود و بر تداوم ازدواج تاثیر دارد.

این كارشناس ارشد مشاور خانواده، تفاوت سنی بین چهار تا هفت سال را مناسب دانست و گفت: به هر میزان كه سن مرد از زن بیشتر باشد احتمال آسیب پذیری ازدواج افزایش می یابد.

وی با بیان اینكه در هر جامعه ای روابط افراد تاثیر بسیاری در ازدواج آنان دارد، خاطر نشان كرد: در هر صورت تحقیق و شناخت طرف مقابل یكی از اولین مقدمات انتخاب همسر و ازدواج است، كه البته این شناخت از گذشته تا به امروز تغییرات بسیاری كرده است و شاید دشوارتر شده باشد.

محمدی افزود: ازدواج در چند دهه قبل به صورت سنتی تری بین افراد برقرار می شد و بیشتر ازدواج ها بین خویشاندان و آشنایان صورت می گرفت./س

برچسب ها: ازدواج ، مهم ، زندگی ، فرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.