مقامات اتحادیه اروپا و دیپلمات ها امروز پنجشنبه اعلام کردند اتحادیه اروپا در حال بررسی راههایی برای کمک به ارتش مالی به منظور بیرون راندن شورشیان و افراطیون از شمال این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا آشنا به این موضوع که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد:اوضاع در منطقه ساحل آفریقا خوب به نظر نمی رسد. اگر ما وارد عمل نشویم اوضاع بدتر خواهد شد.

درحالی که فرانسه مداخله نظامی بین المللی را برای بازگرداندن کنترل دولت بر این منطقه درخواست کرده است کشورهای اتحادیه اروپا در حال بررسی پیشنهادهایی از جمله اعزام شماری از مربیان نظامی به منظور واداشتن ارتش مالی به موضعی تهاجمی هستند.

این مقام اتحادیه اروپا گفت:ما هم اکنون با منطقه ای مواجه هستیم که در کنترل تروریست هاست. منطقه ای که قاچاق مواد مخدر و همه انواع قاچاق ها در آن در جریان است. وجود یک تهدید جدی درباره استفاده از قدرت هم اکنون ضروری است.

ایده های مختلفی هم اکنون در پایتخت های این بلوک بیست و هفت عضوی در آستانه نشست روز دوشنبه وزرای امور خارجه این بلوک در لوکزامبورگ مطرح است. مقامات رسمی امیدوارند توافقی از این نشست که پنج روز قبل از نشست مهم باماکو برگزار می شود حاصل شود.

یک دیپلمات آگاه دیگر گفت چندین پیشنهاد اتحادیه اروپا روی میز است که محتمل ترین آن اعزام حدود 150 مربی نظامی بلندپایه ارتش است.

یک دیپلمات دیگر که خواست نامش فاش نشود نیز گفت یک سناریوی احتمالی اعزام مربیان نظامی اتحادیه اروپا به مالی به منظور آموزش ارتش این کشور برای بازپس گیری کنترل شمال مالی است.ما باید طرحی را برای آموزش فوری ارتش مالی پیشنهاد دهیم و به سرعت وارد عمل شویم. برای بازپس گیری کنترل این منطقه پاسخی نظامی لازم است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۱
ظهور خیلی نزدیک است...
آخرین اخبار