نمايش "پريماه در آسمان" نوشته مژگان قربانلو و كار محمدرضا مالكي در آخرین روز نوزدهمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان به صحنه مي‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مالكي در گفتگو با روابط عمومي اين جشنواره اعلام كرد: اين نمايش داستان دختربچه‌اي را روايت مي‌كند كه يك آدم برفي دارد و دوست ندارد با آمدن بهار آدم برفي‌اش آب شود تا اينكه در جريان يكسري اتفاقات در مي‌يابد آدم برفي‌اش به يك گل تبديل شده است.

اين هنرمند تئاتر ادامه داد: فلسفه اين نمايش درباره اين است كه مرگ پايان همه چيز نيست بلكه هر موجودي كه مي‌ميرد به گونه‌اي ديگر حيات پيدا مي‌كند.

اين كارگردان كه نمايشش را در بخش مسابقه نوجوان اين دوره از جشنواره به صحنه مي‌برد، افزود: اين نمايش را براي تماشاگران 7 تا 70 ساله اجرا مي‌كنم چون معتقدم همانطور كه كودكان از تماشاي نمايش لذت مي‌برند، پدر و مادرهايشان هم بايد با كار ارتباط بگيرند و نمايش بايد براي آنان نيز چيزهايي داشته باشد.

او در ادامه از جاي خالي تئاتر نوجوان در ايران اظهار تاسف كرد و گفت: متاسفانه در كشورمان چيزي به نام تئاتر نوجوان نداريم و اميدوارم اقدام جشنواره امسال در  جدا كردن بخش كودك از نوجوان در حد شعار و اين جشنواره باقي نماند و در آينده هم ادامه پيدا كند.

به گفته مالكي تحقق اين امر نيازمند برنامه‌ريز زيربنايي، حمايتهاي كافي و تبليغات گسترده است.از سوي ديگر بايد سالني ويژه تئاتر نوجوان هم داشته باشيم تا تماشاگران اين گروه سني دچار سرگرداني نشوند.

اين هنرمند فعال در عرصه تئاتر كودك و نوجوان در پايان گفت: خوشبختانه جشنواره امسال در مقايسه با دوره‌هاي پيشين سختگيري بيشتري در انتخاب آثار داشته و اميدوارم شاهد نمايش‌هايي با كيفيت بالا باشيم./ي2

برچسب ها: نمایش ، کودک ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار