معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین گفت تشکیلات خودگردان فلسطینی با مخالفان تعیین سرنوشت فلسطین ، درگیر «نبرد دشواری» است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری معا فلسطین، رژیم صهیونیستی و آمریکا تشکیلات خودگردان فلسطینی و محمود عباس رئیس آن را تحت فشار گذاشته اند تا از درخواستش برای ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل متحد منصرف شود.

تشکیلات خودگردان فلسطینی می کوشد فلسطین در سازمان ملل به عنوان « عضو غیر کامل » حضور داشته باشد .

صبیح در اظهاراتی که در خبرگزاری مستقل فلسطینی « معا » منتشر شد گفت :« اتحادیه عرب نهایت تلاش خود را می کند تا از مراجعه فلسطین به سازمان ملل متحد حمایت کند و تصمیم فلسطینیان غیر قابل برگشت است و مشخص کردن زمان مراجعه به سازمان ملل نیز با محمود عباس است».

صبیح افزود «آمریکا کشورهای جهان را تحت فشار گذاشته است تا به فلسطین رأی ندهند و آشکارا در بین کشورهای اروپایی سندی توزیع کرده و از آنها خواسته است به این درخواست محمود عباس رأی ندهند و تشکیلات را به قطع کمکهای مالی تهدید کرده است».

صبیح درباره حمایت مالی تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت :«اتحادیه عرب بحران مالی تشکیلات و ناتوانی اش را در پرداخت حقوق کارمندانش پیگیری می کند و نبیل العربی دبیر کل این اتحادیه با فرستادن نامه هایی به کشورهای عربی از آنها خواسته است به تعهدات مالی خود در قبال تشکیلات خودگردان فلسطینی و اجرای توافقات صورت گرفته در نشستهای این اتحادیه در خصوص کمک مالی به فلسطینیان به میزان صد میلیون دلار در ماه پایبند باشند».

صبیح از اشاره به اسامی کشورهایی که به این تعهدات پایبند نیستند خودداری کرد و گفت حمایت از تشکیلات بر اعراب واجب است اما برخی کشورها به تعهداتشان عمل نمی کنند.

صبیح تصریح کرد بحران مالی تشکیلات برای اتحادیه عرب نگران کننده است و این اتحادیه به تلاشهایش به منظور یافتن راهکارهایی برای این بحران ادامه می دهد.

وی گفت:« ما بیش از شش دهه است که پایداری می کنیم و باید به کودکمان نیز پایداری را بیاموزیم».
برچسب ها: اتحادیه ، عرب ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار