مرد شیک‌پوش با وعده ویزای شینگن و آمریکا به فریب مدیران آژانس و زنان و مردان مسافر می‌پرداخت. این کلاهبردار با 2 شگرد و خونسردانه به شکارهای میلیونی خود می‌پرداخت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  روز 4 مردادماه سال‌جاری مدیر یکی از آژانس‌های هواپیمایی با مراجعه به دادسرای ناحیه 5 تهران به طرح شکایتی پرداخت که در آن شیادی به بهانه تهیه ویزای آمریکا و اروپا اقدام به کلاهبرداری از وی کرده بود.  وقتی مدیر آژانس در برابر تیمی از پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت، گفت: روز 17 خردادماه مردی با مراجعه به شرکت خدمات مسافرتی واقع در خیابان ستاری و پس از جلب اعتماد ادعا کرد قادر به گرفتن ویزای آمریکا و همچنین ویزای شینگن اروپاست و در این باره به تنظیم قرارداد دست زدیم و 60 میلیون تومان به وی که «مرتضی» نام دارد، پرداخت کردیم.

این مدیر فریب‌خورده به افسر پرونده گفت: برای یکی از بستگانم که خواستار سفر به آلمان بود از طریق مرتضی یک ویزای شینگن آلمان تهیه کردم اما پس از سفر وی به ترکیه برای مسافرت به آلمان متوجه شدیم ویزایش جعلی است و پلیس ترکیه پس از دستگیری و مدتی حبس این مسافر، وی را به ایران بازگرداند.

به گزارش وطن امروز، تیم پلیسی پی برد مرد شیاد پس از شناسایی طعمه‌هایش در اطراف سفارتخانه‌ها بویژه سفارتخانه‌های آلمان و ایتالیا، با طرح ادعای گرفتن ویزا، اقدام به دریافت پول از مسافران کرده و در ازای آن، ویزای جعلی در اختیار آنان قرار داده است و در توطئه دیگری مرتضی با مراجعه به مدیران آژانس‌های مسافرتی و معرفی خود به عنوان کارمند رسمی یکی از سازمان‌هاي‌ مرتبط با گردشگری یا مدیر و سهامدار آژانس خدمات مسافرتی، اقدام به تنظیم قرارداد با آژانس‌های مسافرتی و سرانجام تحویل ویزاهای جعلی کرده است.

کارآگاهان که تصور می‌کردند مرتضی باز به کمین طعمه‌هایش نشسته، پاتوق‌های احتمالی وی را تحت‌نظر گرفتند تا اینکه روز 27 شهریورماه موفق به دستگیری این مرد 31 ساله در میدان فردوسی شدند.

وی در اعترافات هرگونه کلاهبرداری را نپذیرفت و گفت زمان مراجعه مسافران به آژانس تنها به دریافت مدارک مسافران برای برگزاری تورهای مسافرتی دست می‌زده اما وقتی در برابر مدیران آژانس‌های مسافرتی و دیگر مسافران فریب‌خورده ایستاد، جزئیات کلاهبرداری‌هایش را فاش کرد و گفت مدتی کارمند یکی از سازمان‌هاي مسافرتی مرتبط با گردشگری بوده که حدود 2 سال پیش از این سازمان اخراج شده و در حال حاضر هیچگونه ارتباط یا وابستگی به این سازمان ندارد.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار