مدير طرح توسعه ميادين گازي فروز A و B از اتمام عمليات لرزه نگاري سه بعدي فروز بي تا دو هفته آينده خبر داد و گفت: لرزه‌نگاري اين ميدان بيش از 95 درصد پيشرفت دارد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگازران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا)، عبدالحميد اسفنديارپور گفت: اقدام هاي لازم براي انتخاب پيمانکار پردازش داده‌هاي لرزه‌نگاري انجام شده است و اميدواريم پس از اتمام عمليات برداشت اطلاعات، کار پردازش آغاز شود.

وي با اشاره به انتخاب محل حفر چاه توصيفي اين ميدان گفت: تامين کالاهاي مورد نياز حفاري و اختصاص دکل براي اين منظور در صدر برنامه هاي پيمانکار قرار دارد.

اسفنديارپور تاکيد کرد : بر اساس برنامه ريزي ها ، پس از تامين دکل و تجهيزات حفاري ، عمليات حفر چاه توصيفي در نيمه دوم آذر آغاز شود.

وي همچنين از مشخص شدن زمين براي ساخت پالايشگاه و تاسيسات جانبي اين ميدان در جزيره قشم خبر داد و گفت: توافق‌ هاي لازم براي واگذاري اين زمين ميان سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت نفت فلات قاره ايران انجام شده است.

اسفنديارپور ، ترميم و بازسازي جاده منتهي به محل پالايشگاه را يکي از اولويت ها براي آغاز فعاليت هاي اجرايي پالايشگاه اعلام کرد و افزود : اين جاده شوسه و روستايي است و به زودي بايد ترميم و بهسازي شود.

قرارداد توسعه ميدان گازي فروز B اسفند سال گذشته با هدف توليد محصولات گازي و تبديل آن به برق ميان شرکت مپنا و شرکت نفت فلات قاره ايران و پيش از آن تفاهمنامه توسعه ميدان نيز در فروردين سال گذشته امضا شده بود.

توليد برق در نيروگاه سيکل ترکيبي به ميزان 3 هزار مگاوات در مرحله نخست براي ايجاد ارزش افزوده و تبديل بزرگ ترين جزيره خليج فارس (قشم) به منطقه انرژي از ديگر اهداف اجراي اين طرح است.

گاز درجاي ميدان فروز بي 28 تريليون فوت مکعب و ذخيره ميعانات گازي اين ميدان 180 ميليون بشکه برآورد و سقف توليد گاز در فاز اول اين ميدان يک ميليارد فوت مکعب در روز و توليد ميعانات گازي آن نزديک به 10 هزار بشکه در روز پيش بيني شده است.

طبق اين پيش بيني، سالانه يک ميليون و 490 هزار تن توليد مايعات گازي و 466 تن گوگرد در روز در اين فاز توليد خواهد شد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار