خیلی از ما آدم ها عادت های بدی داریم که زیاد به چشم خودمان نمی آیند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛آدم ها در زندگی عادت های فراوانی دارند که با آن ها شناخته می شوند.

اما خیلی از این عادت ها با وجود اینکه به چشم نمی آیند،دردسر هایی برای افراد ایجاد می کنند که ترک آن ها بسیار سخت است.

 

مهم ترین این عادت ها عبارت اند از :

 
جویدن ناخن‌ها:

 این عادت فراگیر و شایع گاهی وقت‌ها نشانه‌ای از یک بیماری ،                        زمینه‌ای بهداشت روانی، مانند اضطراب یا اختلال در کنترل ضربه ناگهانی است. به احتمال زیاد به علت آسیب طولانی‌مدت تا زمانی که بستر ناخن دست‌نخورده باقی‌ می‌ماند در رشد ناخن تداخل ایجاد ‌می‌شود، اما می‌تواند باعث ایجاد عفونت نیز شود. همان‌طور که ناخن‌های خود را می‌جوید، باکتری‌ها یا شاید حتی انگل‌هایی که در زیر سطح ناخن‌ها جمع شده‌اند، می‌توانند وارد دهان شما شوند. وقتی روی لب‌ها یا داخل دهان خود دچار زخم یا جراحتی هستید، وارد‌شدن میکروب‌ها به آن بسیار ساده‌تر می‌شود.
درمان: اگر دوست ندارید «انگل» وارد بدن شما شود، به یک داروخانه مراجعه کنید و یک لاک تلخ که برای افرادی است که ناخن می‌جوند، تهیه کنید تا با تلخ شدن ناخن‌ها از جویدن آنها دست بردارید. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که این لاک‌ها کارآیی بسیار خوبی دارند.


مالیدن چشم‌ها


وقتی چشم‌ها را می‌مالید، حتی متوجه آنچه انجام می‌دهید نمی‌شوید. مالیدن پلک‌های بسته چشم می‌تواند فشار داخل چشم را تا 10 برابر میزان طبیعی آن افزایش دهد. تداوم این عمل در طی سالیان طولانی، به‌خصوص زمانی که چشم‌ها خشک هستند و خارش دارند، بدون فکر مالیدن آنها ممکن است به افزایش مشکلاتی که به فشار داخل چشم مرتبط هستند، از جمله کوتاه‌بینی و گلوکاما، که می‌تواند منجر به کوری چشم شود، همراه باشد.

 

درمان: سعی‌کنید همیشه از ریمل یا سایه‌های تیره‌رنگ استفاده کنید. ترس از مالیده‌شدن آنها دور چشم‌تان باعث می‌شود تا شما از دست‌زدن به پلک چشم‌تان در زمانی که احساس خواب‌آلودگی می‌کنید، خودداری کنید. اگر از خشکی یا سوزش چشم‌ها رنج می‌برید، درمانی را برای خارش آنها بیابید.

 
گوش دادن به موسیقی با صدای بلند
عبور انرژی صوتی به خودی‌خود می‌تواند آسیب زیادی به گوش وارد کند. پژوهشگران دانشگاه گنت بلژیک دریافتند که پس از چند دقیقه گوش‌دادن به‌ موسیقی پاپ‌- راک با هدفون و با حداکثر میزان صدا، افراد مورد مطالعه دچار اختلال قابل‌توجهی در شنوایی شده‌اند. به‌علاوه، قرارگیری مداوم در معرض صدای بلند موسیقی می‌تواند سبب آسیب‌های دایمی شود. این روزها از دست‌دادن قدرت شنوایی در جوانان بسیار رایج شده است.

 

 درمان: صدای موسیقی را پایین بیاورید. اگر در مکانی پر‌سروصدا ورزش می‌کنید، سعی کنید از هدفون‌هایی استفاده کنید که عایق صدا دارند. آنها صدای محیط را مسدود می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید صدای موسیقی را با درجه پایین‌تری گوش کنید.

 

اما از دیگر عادت های خطرناکی که زیاد به چشم نمی آیند ولی آثار بد آن ها به مرور بر افراد تاثیر می گذارد شامل:
راه رفتن مداوم با کفش‌های پاشنه بلند ، تند و با سرعت غذا خوردن،به اندازه خوابیدن و نشستن مداوم می باشند.

پس سعی کنید بیشتر به خودتان توجه کنید تا هم سالم تر باشید و هم از زندگی بیشتر لذت ببرید./س


برچسب ها: عادت ، بد ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.