اداره كل هواشناسی خوزستان اعلام كرد: با شمالی شدن جریانات جوی، از صبح روز شنبه از میزان شرجی و رطوبت هوا در شهرهای خوزستان به ویژه مناطق ساحلی و جنوبی استان كاسته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛این اداره كل، میزان رطوبت فعلی اهواز را 26درصد و دمای هم اینك این شهر را 33درجه بالای صفر عنوان كرد.

در چند روز گذشته در ساعات صبح میزان شرجی و رطوبت در اهواز به 76درصد و این میزان در شهرهای جنوبی به بالای 90درصد رسیده بود كه همین پدیده جوی شهروندان را با مشكلاتی رو برو كرده بود.

بنا به اعلام اداره كل هواشناسی خوزستان در شبانه روز گذشته بستان در غرب خوزستان با 42درجه و ایذه در شرق استان با 14درجه بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنك ترین نقاط استان بوده اند.

به پیش بینی هواشناسی استان، آسمان استان در شبانه روز آینده صاف توام با غبار محلی و وزش باد خواهد بود و در این مدت خلیج همیشه فارس نیز مواج است.

با شروع 22روز از فصل برگ ریزان مردم استان خوزستان به طور خاص در مناطق جنوبی و ساحلی همچنان از وسایل خنك كننده استفاده می كنند ولی در ساعات شب كمتر از این وسایل استفاده می شود.

موج بارندگی های پاییزی در استان خوزستان به طور معمول از نیمه دوم آبان شروع و تا فروردین و اوایل اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

از سال 1386 استان خوزستان با پدیده خشكسالی، كاهش نزولات جوی و پایین آمدن میزان ذخیره سدهای آب رو برو بوده كه همین امر كشت تابستانه در استان را با محدودیت هایی رو برو كرده است./س
برچسب ها: شرجی ، خوزستان ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.