عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه ضروري بود به جاي طرح موضوع الحاق بانک مرکزي به دولت، بايد بحث استقلال کامل آن از هيئت دولت مطرح مي‌شد، گفت: تسلط دولت بر بانک مرکزي قطعا به نفع اقتصاد كشور نخواهد بود.

ميرمحمدي نماينده مردم گلپايگان و خوانسار در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضوع الحاق بانک مرکزي به وزارت اقتصاد گفت: حفظ استقلال بانک مرکزي به منظور تصميم‌گيري‌هاي كارآمد اين نهاد از ضروريات بوده و الحاق به دولت و تحت نظارت قرار گرفتن آن در دنيا اقدامي مطرود است.

وي در ادامه با بيان اينکه تسلط کامل دولت به بانک مرکزي به نفع اقتصاد نيست، افزود: ضروري بود به جاي طرح موضوع الحاق بانك مركزي به دولت و وزارت اقتصاد بايد مبحث استقلال کامل آن از هيئت دولت مطرح مي‌شد.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس در پايان با بيان اينکه بانک مرکزي بايد در قبال انجام وظايف خود بايد پاسخگو باشد، خاطر نشان کرد: وظيفه اصلي بانک مرکزي، حفظ ارزش پول ملي کشور بوده و چنانچه اين نهاد از جايي دستور بگيرد که اين دستورگيري منجر به ايجاد مشکلات مالي در حوزه فعاليت آن شود، اختلال در انجام وظيفه قانوني است.

انتهای پیام /
برچسب ها: الحاق ، بانک ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار