رئیس آتی کمیسیون اتحادیه آفربقا امروز شنبه اعلام کرد به شرطی با مداخله نظامی علیه گروه های مسلح که شمال مالی را تحت کنترل دارند، موافق است که این حمله به تشدید نا امنی منجر نشود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، انکوسازانا دلامینی زوما رئیس آتی کمیسیون اتحادیه آفربقادر پاسخ به سئوالی درباره مداخله نظامیان غرب آفریقا به ویژه برای تصرف شمال مالی گفت: اگر مداخله نظامی ضروری است باید به شیوه ای صورت گیرد که مشکلات این منطقه را تشدید نکند.

وزیر امور خارجه سابق آفریقای جنوبی این اظهارات را هنگام ورود به آدیس آبابا بیان کرد.
زوما قرار است روز دوشنبه ریاست اتحادیه آفریقا را که مقر آن در پایتخت اتیوپی قرار دارد، به عهده بگیرد. وی جانشین جان پینگ گابنی خواهد شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه با تصویب قطعنامه ای از کشورهای غرب آفریقا خواست طرح خود را برای مداخله نظامی در شمال مالی تسریع کنند.

رئیس جدید نهاد اجرایی اتحادیه آفریقا قرار است روز جمعه به مالی سفر و در نشست گروه کاری منطقه ای مرتبط با بحران این کشور شرکت کند.

زوما در جمع خبرنگاران گفت: ما جمعه آینده در مالی همه جوانب را بررسی خواهیم کرد.

انکوسازانا دلامینی زوما که ماه ژوئیه انتخاب شد نخستین زنی است که ریاست کمیسیون اتحادیه آفریقا را به عهده می گیرد. وی  با هفتاد درصد آرا جان پینگ را شکست داد.

زوما این دیدگاه را که انتخاب تبعه یک کشور انگلیسی زبان می تواند حمایت کشورهای فرانسوی زبان از دست بدهد، رد کرد و گفت: من به عنوان یک آفریقایی به اینجا آمده ام و با هر کسی بدون توجه به اینکه اهل کجاست به عنوان یک آفریقایی رفتار خواهم کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار