معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: محور اصلی درکانون های فرهنگی هنری ، امام جماعت مسجد است.

 

 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ مرتضی طاهریان ضمن تبریک ورود مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی و حضور کم نظیر مردم این استان در استقبال پر شور از مقام عظمای ولایت گفت: بچه های کانون های مساجد به محض شنیدن خبر حضور حضرت آقا در استان خراسان شمالی ، خودجوش دست به کار شدند و ضمن اعلام آمادگی باعث شدند تا همکاران ما در دبیرخانه کانون ها نیز جدی تر وارد عمل شوند.

معاون فرهنگی هنری کانون های مساجد کشور تصریح: ما حتی در بعضی از روستا ها جوانان کانونی، بصورت خود جوش جلسه و ستاد های مردمی کوچکی در سطح روستا تشکیل دادند که همراه با شور و نشاط عجیب و وصف ناشدنی ای بود. وی افزود: سفر قبلی حضرت آقا به استان کرمانشاه همراه با خیر و برکت فراوانی وبود و این سفر نیز انشاء الله همراه با خیر و برکت فراوان خواهد بود.

معاون فرهنگی هنری کانون های مساجد کشور، با بیان اینکه در این ایام افتتاح کانون های جدید در دستور کار کانون های مساجد است خاطر نشا ن کرد: انشاء الله افتتاح کانون فرهنگی هنری مرکز مصلی ، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه غیر انتفاعی اشراق از جمله برنامه هایی ایست که در ایام حضور مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی خواهیم داشت.

طاهریان همچنین اظهار داشت: اکنون ما در سطح کشور بالغ بر 14 هزار کانون فرهنگی هنری داریم که از این تعداد بالغ بر 230 باب در استان خراسان شمالی مشغول به فعالیت اند که ما از این تعداددر سال84 فقط شاهد 12 باب در سطح استان بودیم.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد، قدم اول در توسعه کانون ها را ، تاسیس کانون در دور افتاده ترین مناطق و مناطق مرزی دانست و تاکید کرد: حضرت آقا در پیام به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز ، به خوبی وظایف ما را در حوزه مساجد ترسیم نمودند و فرموند : ما باید از نوزادی که از مادر به دنیا می آید تا نخبگانی که حائز رتبه های برتر علمی می شوند بر نامه ریزی داشته باشیم.

طاهریان با بیان اینکه کانونی تاسیس نمی شود مگر با نظر امام جماعت و کانون باید تحت نظر امام جماعت فعالیت خود را ادامه دهد تصریح کرد: ارتباط با جوانان که از مهم ترین مخاطبان مساجد هستند، در گرو عملکرد متقابل امام جماعت و جوانان مساجد می باشد./س

 
برچسب ها: مسجد ، امام ، جماعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.