عشایر مناطق کوهستانی چلاو بخش امامزاده عبدالله(ع) آمل به قصد قشلاق این منطقه را ترک کردند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  این شهرستان و مناطق ییلاقی محور هراز به دلیل داشتن کوهستان‌های خوش آب و هوا، جنگل‌های انبوه و بوته‌ای سبز، چشمه‌های آبگرم و داشتن ارتفاعات بی‌نظیری که در مناطق پایین دست آن جلگه نیز خودنمایی می‌کند هر ساله با استقبال گروه‌های مختلف مردم، مسافران و گردشگران روبرو است.

یکی از اقشاری که هر ساله علاوه بر استفاده از مواهب طبیعی بهره زیادی از مناطق ییلاقی این شهرستان می‌برند دلیرمردان عشایر کشورمان هستند که در همه ادوار انقلاب، جنگ تحمیلی و وقایع پس از آن ولایتمداری خود را به اثبات رساندند.

عضو شورای اداری شهرستان آمل در مورد کوچ عشایر مستقر در این بخش کوهستانی در گفت‌و گو با فارس بیان داشت: عشایر کشورمان که در دهستان چلاو این بخش ییلاق خود را سپری کردند به قصد قشلاق این منطقه را ترک کردند.

یحیی عسگری‌پور با تاکید اینکه عشایر این بخش نسبت به سال گذشته 20 روز دیرتر منطقه را ترک کردند، تصریح کرد: این وضعیت به خاطر شرایط خاص آب و هوایی بوده است.

وی عنوان کرد: حدود 12 هزار گوسفند از استان سمنان و بندپی بابل به مناطق ییلاقی نشل و اندوار برای کوچ ییلاقی می‌‌آیند.

عضو شورای اداری شهرستان آمل در پایان با بیان اینکه آغاز کوچ ییلاقی عشایر روزهای پایانی خرداد ماه هر سال است، ادامه داد: این کوچ‌نشینی 15 تا 20 مهر ماه هر سال ادامه می‌یابد و پس از آن کوچ به قصد قشلاق آغاز می‌شود./ج1

برچسب ها: ساری ، کوچ ، قشلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.