با کمي جستجو در ليگهاي آسيايي، امريکايي، آفريقايي، ستاره‌هايي هستند که همچنان در مستطيل سبز مي‌درخشند و هواداران ويژه‌اي دارند.هر چند در پايان عمر فوتبالي خود باشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از  فوتبال آنلاين :
 
ديويد بکهام
 
دارنده شش  عنوان قهرماني در ليگ برتر، دوبار جام حذفي انگليس، يکبار در ليگ قهرمانان و جام باشگاههاي جهان، قهرمان اسپانيا، سوپر جام اين کشور که اکنون بهترين بازيکن سال در ليگ امريکاست. با وجود اينکه وي به امريکا رفته اما همچنان يکي از چهره‌هاي مطرح فوتبال جهان است.

تيري آنري
 
وي قهرماني در فرانسه، انگليس، اسپانيا و ليگ قهرمانان را در کارنامه کاري خود دارد و دوبار هم برنده توپ طلا شد و عنوان بهترين گلزن را در تاريخ آرسنال و تيم ملي فرانسه از آن خود کرد. اما اکنون اين ستاره فرانسوي در باشگاه نيويورک ردبول امريکا مشغول توپ زدن است.

الکساندر نستا
 
قهرمان جهان، برنده دو بار قهرماني در ليگ قهرمانان و سه بار قهرماني در سوپر جام اروپا و سري A و ... وي با 9 سال کار در لاتزيو و 10 سال در ميلان نامش را در خاطره‌ها هميشگي کرد. اکنون نستا در باشگاه مونرئال کانادا بازي مي‌کند.

 
رابي کين
 
بهترين گل زن تيم ملي ايرلند و نائب قهرمان در ليگ انگليس و اسکاتلند نيز يکي از ستاره‌هاي خارج از اروپاست. وي در تيم‌هاي زيادي بازي کرد که شاخص‌ترين اينتر است، اما در تاتنهام بود که خودش را نشان داد و طرفداران اين تيم هميشه او را به خاطر خواهند داشت. اکنون «کين» در لوس آنجلس گالسکي هم تيمي بکهام است.

 
تورستن فرينگس
 
نائب قهرمان در جام اروپا و قهرماني بوندس ليگا را در کارنامه کاريش دارد. اگر کسي او را به خاطر بياورد مطمئناً درخشش در زمين و پاسهاي بي‌نظيراش را فراموش نکرده است. اکنون او 35 ساله است و در باشگاه «تورنتو» کانادا مشغول بازي است.
 

رافائل مارکز
 
او دوبار قهرماني در ليگ قهرمانان، چهار بار قهرماني در سري آ دو بار قهرماني در سوپر جام اسپانيا، قهرماني در فرانسه و جام حذفي اسپانيا و ... را در کارنامه کاري خود دارد. مارکز 7 سال در بارسلونا توپ زد و يکي از بهترين مدافعان جهان بود. اکنون او در «رد بول» با تيري آنري هم تيمي است.

 
ديه گو فورلان
 
قهرمان جام حذفي انگليس، سوپر جام انگليس، قهرمان ليگ اروپا که هفت بار بهترين فوتباليست در اروگوئه و دوبار توپ طلا را برد و در رقابتهاي جام جهاني 2010 بهترين گلزن و بازيکن جهان شد. در باشگاههاي مطرحي چون منچستريونايتد، و يا ويارئال و اتلتيکو مادريد بازي کرد و پس از جنجال با مربي در مادريد به اينتر رفت اما در اين تيم هم چندان موفق نبود و به امريکاي جنوبي بازگشت. اکنون در اينترناسيونال برزيل مشغول کار است.

 
رونالدينيو
 
او دوبار قهرماني در لاليگا و سوپر جام اسپانيا و ليگ قهرمانان و جام کنفدراسيون را در کارنامه خود دارد. دوبار بازيکن سال فيفا و برنده توپ طلا شد. دستاوردهاي رونالدو چشمگير و بازيش خيره کننده بود. اکنون در اتلتيکو مينيرو برزيل مشغول فعاليت است.

 
کلارنس سيدورف
 
چهار بار قهرماني در ليگ قهرمانان، دوبار قهرماني در ليگ هلند و سوپر جام اين کشور، قهرماني در لاليگا و سوپر جام آن و قهرمان در جام قاره‌ها قهرماني در سري آ و سوپر جام ايتاليا و همچنين پيروزي در جام حذفي باشگاهها در کارنامه کاريش ثبت شده. وي اکنون نيز در تيم بوتافوگو برزيل همچون ستاره مي‌درخشد.

 
همچنين دکو، آدريانو،‌گيلبرتو سيلوا، زي روبرتو، لوئيس فابيانو، ريوالدو،‌ رائول، دروگيا،‌ آنلکا، سيدو کيتا،‌ فردريک کانوته، الکساندر دل پيرو، لوئيس گارسيا، ديويد ترزگه،‌گابريل هانيزه از ديگر ستاره‌هايي هستند که خارج از اروپا فعاليتشان را ادامه مي‌دهند.
برچسب ها: ستاره ، فوتبال ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.