مدیرکل شیلات سیستان گفت: با رهاسازی بچه ماهی‌ها در استخرهای پرورش ماهی سطح استان، پیش‌بینی می‌شود بیش از 800 تن ماهی گرمابی صید شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حسن خمر اظهار داشت: تعداد 841 هزار و 785 قطعه بچه ماهی از انواع آمور، فیتوفا، بیگهد و کپور معمولی در 720 باب استخر بتنی و خاکی پرورش ماهی در شهرستان‌های استان رها سازی شده است.
وی افزود: پس از طی مراحل رها سازی و مدت پرورش، کار صید این ماهیان آغاز شده است.
مدیرکل شیلات سیستان بیان کرد: کار صید ماهیان گرمابی از استخرهای ریگی واقع در روستای ریگ ملک از توابع بخش میرجاوه شهرستان زاهدان صورت پذیرفته است.
خمر افزود: در این استخرها تعداد 2 هزار و 500 قطعه بچه ماهی با وزن متوسط هشت گرم رهاسازی که پس از طی مدت پرورش حدود 2 هزار و 300 کیلوگرم ماهی صید شده است.
وی گفت: با توجه به رها سازی این تعداد بچه ماهی، پیش‌‌بینی می‌شود بیش از 800 تن ماهی گرمابی از استخرهای سطح استان صید و به بازار مصرف عرضه شود.
مدیرکل شیلات سیستان اضافه کرد: آغاز صید و صیادی در استخرهای شهرستان زابل، زهک، هیرمند، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، سرباز، مهرستان، دلگان و سیب و سوران رها سازی شده که پس از طی مراحل و مدت پرورش، کار صید این ماهیان نیز آغاز شده است./س
برچسب ها: برداشت ، ماهی ، گرمابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.