وزیر امور خارجه گفت: ما پيشنهاد خود برای برون رفت از بحران سوریه را به صورت غيررسمي و مكتوب اعلام و نسخه‌اي را نیز به صورت رسمي به دولت این کشور و شخص اخضر الابراهیمی ارائه کردیم.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه دقایقی پیش در ديدار با اخضر  الابراهيمي نماينده سازمان ملل متحد در امور سوريه، ضمن خوشامدگويي به وي گفت: ما پیش از این طی دو جلسه یکبار در قاهره و بار دوم در نيويورك به صورت مفصل در خصوص موضوع سوريه و بحران این کشور بحث و تبادل نظر کردیم.
 
وي در ادامه با بیان اینکه در نيويورك مقرر شد تا نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص سوريه را به صورت مكتوب به سران کشورهای مصر، عربستان و تركيه و همچنین نماينده ويژه سازمان ملل ارائه گنیم، افزود: ما پيشنهاد خود برای برون رفت از بحران سوریه را به صورت غيررسمي و مكتوب اعلام و نسخه‌اي را نیز به صورت رسمي به دولت این کشور ارائه کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین تصریح کرد: انتظار می رود با تجربه اي كه الابراهيمي در موضوع سوریه دارد و با همراهي و همكاري كشورهاي منطقه، به راهکاری مسالمت‌آميز براي حل بحران سوریه و برون رفت از  آن دست يابيم و مسائل بوجود آمده در سوریه با همکاری و همراهی مردم و دولت این کشور حل و فصل شود.
 
وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد: مردم سوريه همانند مردم سایر کشورها بايد آزاد بوده و با انتخاباتی آزاد، مجلس مردمي و قانون اساسي مبتني بر آرای خود داشته باشند داشته باشند و این در حالیست که دولت سوريه بارها آمادگي خود را در اين خصوص اعلام كرده و اقداماتي نيز در این زمینه انجام داده است و قطعا در صورت نیاز در برخي تصميمات نیز تجديدنظر خواهد کرد.
 
وي ادامه داد: نظر جمهوری اسلامی ایران و اخضر الابراهيمي در خصوص بحران سوريه اين است كه  هر اقدام خشونت‌آميز و كشتار در سوريه باید متوقف شود چرا كه هر روز تعدادي از خواهران و برادران ما در سوريه كشته مي‌شوند كه اين موضوع قطعا نه به مصحلت سوريه و نه به مصلحت جامعه بين‌المللي است.
 
صالحي در پایان با بیان اینکه بايد دست به دست هم دهيم تا خشونت و درگيري‌ها در سوریه متوقف شود، خاطرنشان کرد: اخضر ابراهیمی با تجاربی که در کارنامه اش در حل بحران های بین المللی دارد می تواند با همیاری و همکاری کشورهای منطقه و سایر کشورهای موثر برون رفتی مسالمت آمیز را برای سوریه بیابد تا بحران سوریه به طور مسالمت آمیز توسط خود سوری‌ها حل و فصل شود.
انتهای پیام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار