بر اساس این دستور عجیب و قابل تامل، محصولاتي كه بر روي آنها تاريخ مصرف ماهانه يا سالانه قيد شده است، مي توانند تا 30 روز پس از پايان تاريخ مشخص شده با تخفیف به فروش برسند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بر اساس اعلام پايگاه هاي اطلاع رساني برخط يونان، وزارت توسعه يونان قانون جديدي را ابلاغ كرده است كه بر اساس آن، به فروشگاه ها اجازه داده شده در قفسه هاي خود يك سري از محصول هايي را كه بطور ترجيحي بايد در زمان مشخصي مصرف شوند اما تاريخ مصرف آنها گذشته است ، با تخفيف قابل توجهي عرضه كنند.

کارشناسان این کشور مجوز فوق را به این معنا تفسیر می کنند که فقر در يونان به اندازه اي رسيده است كه مسئولان اين كشور مجبور شده اند مجوز فروش مواد غذايي تاريخ مصرف گذشته در فروشگاه ها را صادر كنند.

27 درصد از مردم يونان زير خط فقر زندگي مي كنند و به همین خاطر، دولت به فروشگاه هاي كشور اجازه داده است برخي از محصولات را پس از پايان يافتن تاريخ مصرف آنها و با تخفيف شصت و شش درصدي به مردم اين كشور عرضه كنند.

بر اساس قانون جديد، محصولاتي كه داراي تاريخ مصرف مشخص شده روزانه و هفتگي هستند، مي توانند در نهايت تا يك هفته بيشتر از تاريخ مشخص شده در فروشگاه ها عرضه شوند. محصولاتي كه بر روي آنها تاريخ مصرف ماهانه يا سالانه قيد شده است، مي توانند تا 30 روز پس از پايان تاريخ مشخص شده به فروش برسند. در عوض بر روي محصول هايي كه تاريخ مصرف سالانه مشخص شده است، پس از سه ماه از تاريخ مشخص شده قابل عرضه خواهند بود.

این اقدام عجیب، با استقبال مردم فقیر نیز مواجه شده است، هرچند کارشناسان بهداشتی به شدت به آن انتقاد می کنند.

بيكاري در ماه جولاي امسال بر خلاف 17 درصد پارسال، به 25 مميز يك دهم درصد رسيده بود. بيكاري جوانان 15 تا 24 سال نيز به 54 مميز دو دهم درصد رسيده است. در مجموع از هر چهار يوناني، يك نفر بيكار است و 27 درصد از شهروندان نيز زير خط فقر زندگي مي كنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار