اگر اوباما در دومین مناظره نیز اقدام خاصی انجام ندهد، شانس او به شدت افت می کند. رامنی نیز می داند که مناظره تنها شانس باقی مانده برای بالابردن رای خود است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نظرسنجی‌ ها  پس از برگزاری اولین دور مناظره «باراک اوباما» و «میت رامنی» حاکی از آن بود که درصد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، «میت رامنی» را پیروز این مناظره می‌ دانستند. این مناظره 90 دقیقه ‌ای که در دانشگاهی در «دنور» ایالت «کلرادو» برگزار شد، نشان داد که رامنی موفق شد تا تمرکز خود را بر اشتغال در آمریکا به کار گیرد و اوباما مجبور به دفاع از خود و اقتصاد آمریکا شد.

حملات رامنی و دفاع منفعلانه اوباما، کار را برای رییس جمهور فعلی امریکا سخت و درصد رای دهندگان را بسیار به هم نزدیک کرده است.

حال، نامزدهاي اصلي انتخابات رياست جمهوري آمريكا روز سه شنبه دومين دور مناظره انتخاباتي را برگزار مي كنند و در اين نوع مناظره كه در سالن برگزار مي شود بينندگان شاهد تعامل و گفتگوي مستقيم با راي دهندگان هستند.

اين نوع مناظره داراي مزايا و معايب خاص خود است. به عنوان مثال، تعداد زيادي از ديدارهاي ميت رامني تاكنون به صورت مناظره سه شنبه برگزار شده اما نظر سنجي ها نشان مي دهد مردم احساس مي كنند باراك اوباما با راي دهندگان طبقه متوسط ارتباط بهتري برقرار كرده است.

از نكات ديگري كه بايد در اين نوع مناظره در نظر گرفت اين است كه نامزدها كمتر به يكديگر حمله مي كنند و همين مسئله باعث مي شود سئوال كنندگان بيشتر بر مباحث تمركز كنند اما این موضوع استثنائاتی هم دارد چراکه ال گور در مناظره انتخاباتي سال 2000 با اشاره به مسائل خصوصي بوش، به وي حمله كرد.

همچنین در اين مناظره سئوالات كنايه داري نيز از نامزدها پرسيده مي شود كه براي پاسخ دادن بايد حواس خود را كاملا جمع كنند و اگر اوباما در دومین مناظره نیز اقدام خاصی انجام ندهد، شانس او به شدت افت می کند. رامنی نیز می داند که مناظره تنها شانس باقی مانده برای بالابردن رای خود است و با این حساب، دو کاندیدا ساعات سختی را برای مرور برنامه ها و سخنرانی خود برای جواب دادن به سوالات مردم می گذرانند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار