وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به باکو با تأکید بر اهمیت سازمان همکاری‌های اقتصادی «اکو»، بر تقویت جایگاه منطقه‌ای این سازمان تأکید کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت؛ علی اکبر صالحی که برای شرکت در اجلاس شورای وزیران سازمان همکاری‌های اقتصادی " اکو " عازم باکو شده است، بامداد امروز در جمع خبرنگاران در فرودگاه باکو، با اشاره به اجلاس روز سه شنبه سران کشورهای عضو سازمان اکو، ابراز امیدواری کرد که نتایج این نشست منجر به تقویت سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و ارتقاء جایگاه منطقه‌ای آن شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه در دو روز اخیر کارشناسان ارشد و معاونان وزیران امور خارجه کشورهای عضو اکو مذاکرات مفصلی درباره مسائل مختلف همکاری داشته و به اجماع نظر رسیده‌اند، افزود: ان‌شاءالله پیشنهادهای کارشناسی پس از تصویب در نشست وزیران امور خارجه، در اجلاس سران مطرح و بیانیه باکو منتشر خواهد شد.

وی با تشکر از میزبانی جمهوری آذربایجان، بر ضرورت تسریع اجرایی شدن مصوبات قبلی اکو و تعمیق همکاری‌های اعضاء تاکید کرد.

محسن پاک آئین سفیر کشورمان در باکو نیز با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی 10 کشور عضو اکو، گفت: با تعمیق همکاری‌های اعضاء، چهره منطقه از لحاظ توسعه تغییر خواهد یافت.

نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اکو عصر امروز با حضور وزیران امور خارجه کشورهای عضو از جمله وزیر امورخارجه ایران در باکو برگزار می‌شود و روز سه شنبه 25 مهر دوازدهمین نشست رؤسای جمهوری کشورهای عضو اکو با شرکت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری کشورمان در باکو برگزار خواهد شد.

نشست کارشناسان ارشد و معاونان وزیران امور خارجه اکو روزهای شنبه و یکشنبه در سالن هتل حیات باکو برگزار شد.

سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در سال 1984 با مشارکت سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان با هدف گسترش همکاری‌های اقتصادی اعضاء و اعتلای سطح زندگی اقتصادی مردم منطقه تاسیس شد.

کشورهای افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان ،ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در سال 1992 به این سازمان ملحق شدند و در حال حاضر اکو 10 عضو دارد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار