استاندار مازندران گفت: تلاش برای برگشتن بهشهر به وضعیت عادی ادامه دارد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سیدعلی اکبر طاهایی درباره اقدامات صورت در مناطق سیل زده بهشهر اظهار داشت: در حال حاضر توسط نیروهای امدادی و بسیج سازندگی سپاه کربلا هفت دستگاه کامیون، گلیدر و تعدادی لجن‌کش و پمپ آب از سوی هلال احمر استان به خدمت گرفته شده تا وضعیت شهر به حالت عادی برگردد و نگرانی‌ها در حوزه کسب و کار و آموزش برطرف شود. 

وی برآورد اولیه خسارت سیل اخیر 410 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: این میزان بارش در 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه علاوه بر بهشهر شهرستان‌های گلوگاه، میاندرود، ساری و بخش کلیجان‌رستاق ساری نیز دچار آب گرفتگی و خسارت شدند، افزود: بارندگی چند روز پیش نیز به روستاهای داربکلا و جامخانه در شهرستان میاندرود و همچنین سوادکوه خساراتی برجای گذاشت.

وی بارش‌های خاص در مازندران را از عوامل بروز این حادثه دانست و تصریح کرد: کارهای آبخیزداری به طور کامل انجام نگرفته و موجب شد درخت، چوب و سنگ‌ها بر اثر بارش مسیر آب را مسدود کند و آب حجم پیدا کرده و در شهر ها و محلات جاری می‌شود.  

طاهایی از دولت تقاضا کرد  با تخصیص اعتبار به یاری سیل زدگان مازندران بشتابد تا بتوانیم بخشی از خسارات به باغات، انهار، اماکن مسکونی و مزارع کشاورزی را جبران کنیم.

وی بر استفاده شهروندان از ظرفیت بیمه برای شرایط وقوع بحران تاکید کرد و افزود: لایروبی رودخانه‌ها و آبخیزداری به عنوان کارهای زیربنایی و اساسی برای جلوگیری از وقوع حوادث است../ج1

برچسب ها: ساری ، بهشهر ، میاندوآب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.