وکيل پايه يک دادگستري گفت: حق و حقوق زائران ايراني در صورت بروز هرگونه مشکلي در کشور عربستان بايد از طريق مجامع بين‌المللي حقوق بشر پيگيري شود.

حسن عاشوري در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با انتقاد از برخوردهاي غير اخلاقي دولت عربستان با اتباع ايراني، اظهار داشت: آل سعود طي چند سال اخير تحت تاثير القائات استکبارجهاني رويکردي سياسي را در قبال  كشورمان در پيش گرفته که منجر به نديده گرفتن برخي حقوق ايرانيان در اين كشور شده است.

اين حقوقدان به لزوم اصلاح رفتار عربستان با حجاج ايراني تاکيدکرد و گفت:جمهوري اسلامي ايران بايد از طريق سازمان‌هاي مربوط پيگير حقوق زائران خود در کشور عربستان باشد.

عاشوري به حکم اعدام هجده ايراني متهم به قاچاق مواد مخدر که از سوي عربستان در سال جاري اجراشد اشاره و تصريح کرد:دادگاه سعودي قوانين و کنوانسيون‌هاي بين‌المللي را درباره نحوه و مراحل رسيدگي به اتهام اين افراد رعايت نکرده واعدام ايراني‌ها در عربستان خلاف قوانين بين‌المللي انجام شد .

اين حقوقدان در پاسخ به  سوالي مبني براينکه آيا معاهده‌اي ميان ايران و عربستان وجود دارد که در صورت بروز تخلف از سوي اتباع دو كشور، پيگيري‌هاي حقوقي دنبال شود خاطرنشان کرد: نه تنها ميان ايران و عربستان بلکه مابين تمامي كشورها معاهداتي مبني براينکه اگر تبعه كشوري در يك کشور ديگر مرتکب خلافي شود بايد مطابق حقوق بين‌المللي پيگيري‌هاي لازم صورت گيرد و اين در حالي است كه کشور عربستان اصلا پايبند به اين تعهدات نيست.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: پیگیری ، حقوق ، اتباع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار