کنفرانس ملي گفتگو در تونس مسائل مختلف از جمله حل تنش بين گروه هاي سياسي و تدوين قانون اساسي را بررسي خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ؛ کنفرانس ملي گفتگو در تونس که هدف آن دستيابي به توافق ملي و از بين بردن تنش ها بين گروه هاي سياسي مختلف است به کار خود پايان داد. رئيس جمهور، نخست وزير و رئيس مجلس موسسان تونس در جلسه افتتاحيه اين کنفرانس حضور داشتند.

پنجاه حزب و بيست و دو سازمان در اين گفتگوها شرکت دارند. جنبش النهضه و کنگره براي جمهوري در اعتراض به حضور برخي از موسسه ها در اين کنفرانس از شرکت در آن خودداري کردند.

در اين کنفرانس راه هاي نزديک کردن ديدگاه هاي طرف هاي مختلف در خصوص مسائل مورد اختلاف و در راس آنها تدوين قانون اساسي و برگزاري انتخابات آينده و تشکيل هيأت هاي مستقل قضايي و رسانه اي بررسي خواهد شد.

لطفي حجي خبرنگار اين شبکه در تونس در گفتگويي درباره اين کنفرانس و خودداري جنبش النهضه و کنگره براي جمهوري از شرکت در اين کنفرانس گفت: غياب اين دو حزب در اين کنفرانس جلسه افتتاحيه را تحت الشعاع قرار داده بود به گونه اي که بيشتر سخنرانان در اين جلسه به اين مسئله اشاره کردند و برخي از سخنرانان ابراز اميدواري کردند که اي کاش اين احزاب نيز در کنفرانس شرکت مي کردند.

حتي برخي از شرکت کنندگان اعلام کردند ممکن است غيبت اين دو حزب باعث شود برخي ازمسائل در اين کنفرانس حل ناشده باقي بماند. وي ادامه داد: شرکت کنندگان در اين کنفرانس مسائل مربوط به قانون اساسي و ماهيت  آن و نيز مسائل سرنوشت ساز قانون اساسي از جمله هيأت مستقل انتخابات و تعيين تاريخ انتخابات را بررسي خواهند کرد.
برچسب ها: تونس ، سیاسی ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار