نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: اقدامات ارزشمند و متفكرانه امام جواد (ع) در برهه خاص دوران امامت ایشان، موجب نجات تشیع و پایداری شیعه شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان حجت الاسلام و المسلمین ' سید احمد میرعمادی' در كنگره ملی امام جواد (ع) افزود: امام جواد (ع) با امامت، ولایت و مدیریت خود موجب شد تا مكتب اهل بیت (ع) همچون خورشیدی تابناك نورافشانی كند.

وی با بیان اینكه شرایط امام جواد (ع) بی شباهت به شرایط فعلی نیست اظهار داشت: بزرگداشت مقام ائمه در گسترش ارزش ها و فضیلت ها در سطح جامعه تاثیر بسزایی دارد.

نماینده ولی فقیه به تشریح شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دوران امام جواد (ع) پرداخت و گفت: انتقال امامت از موطن و جایگاه اصلی خود از زمان امام رضا (ع) آغاز و در زمان امام جواد (ع) نیز ادامه داشت كه هدف بنی عباس از این جابجایی امات عدم دسترسی مردم به امامت و ولایت بوده است.

حجت الاسلام و والمسلمین میرعمادی اضافه كرد: امام جواد (ع) نخستین امام خردسالی است كه در سنین هفت یا هشت سالگی به امامت رسید كه این موضوع مورد طعن مخالفان قرار گرفت اما امام با علم و فضیلت خود و مناظره های متعدد با دانشمندان حقانیت ولایتش را به همه ثابت كرد.

وی با بیان اینكه در زمان امام جواد (ع) سیاست خلفای بنی عباس در برابر امامت و ولایت بر خلاف سیاست بنی امیه بوده است گفت: خلفای بنی عباس به طور كامل با اهداف سیاسی رفتار می كردند و در این راستا نیز ازدواج دختر خلیفه با امام جواد (ع) از رویدادهای حساس تاریخ زندگی امام (ع) است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینكه نقش امام جواد (ع) در تحكیم جایگاه امامت و ولایت یك نقش كلیدی است گفت: امامت و ولایت یك مسئله الهی است و امام جواد (ع) به نحوی مردم را رهبری كرد كه دوست و دشمن بر فضیلت و معرفت امام اعتراف كردند.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی تصریح كرد: امام جواد (ع) بهترین الگو برای جوانان است و جوانان ما باید اززندگی این امام همام درس اعتماد به نفس بگیرند و در صحنه های مختلف تردیدی به خود راه ندهند.

وی گفت: جوانان باید از ایستادگی و مقاومت امام جواد (ع) در مقابل ظالمان، منافقان و ریاكاران درس بگیرند و بنا بر فرمایشات رهبری در تمامی دیدارهایی كه در استان خراسان رضوی داشته اند ، استقامت و ایستادگی در راه حق و پافشاری بر دست یافته ها را سرلوحه كار خود قرار دهند./س

برچسب ها: اقدامات ، ارزشمند ، تشیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.