سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان از ارسال 30 اثر به هفدهمين جشنواره تئاتر شكست حصر آبادان خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران  خوزستان، فرهاد پورغراوی علوانی از ارسال 30 اثر به دبيرخانه اين جشنواره خبر داد و افزود: تاكنون پنج اثر نمايشی از شهرستان آبادان و 25 اثر نيز از ساير شهرستان‌های خوزستان در قالب لوحه فشرده دريافت شده است.

وی اظهار داشت: نتايج بازبينی اين آثار برای شركت در مرحله نهايی جشنواره 30 مهرماه اعلام خواهد شد.

پورغراوی علوانی افزود: برای گزينش آثار در مرحله پايانی كيفيت آنها مورد نظر است و سعی می‌شود آثار فاخر در جشنواره هفدهم تئاتر شكست حصر آبادن شركت داده شوند.

علواني گفت: نمايش‌های برگزيده در سه سالن پنج مهر، ثامن‌الائمه و تالار اشراق برای عموم به نمايش گذاشته خواهند شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان گفت: هفدهمين جشنواره تئاتر مقاومت شكست حصر آبادان پنج آبان همزمان با عيد قربان به مدت سه روز در اين شهرستان برگزار می‌شود.

علواني از طراحی تنديس جشنواره هفدهمين تئاتر شكست حصر آبادان به نام تنديس «مقاومت» خبر داد و گفت: اين طراحی به عنوان تنديس جشنواره تئاتر مقاومت شكست حصر آبادان ثبت خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال رايزنی با يكی از اساتيد تئاتر كشور برای حضور در هيات داوران هستيم و دو داور ديگر از استان خوزستان نيز انتخاب خواهند شد.

پورغراوی علوانی برگزاری چهار نمايش خيابانی، نمايشگاه عكس تئاتر، جلسات نقد و بررسی آثار، كارگاه‌های آموزش نمايش و ديدار از مناطق عملياتی هشت سال دفاع مقدس را از برنامه‌های جنبی هفدهمين جشنواره تئاتر شكست حصر آبادان اعلام كرد.

وی درباره تاخير در زمان برگزاری هفدهمين جشنواره تئاتر شكست حصر آبادان اظهار داشت: به منظور جلوگيری از تداخل برنامه‌های سالروز شكست حصر آبادان با اين جشنواره تصميم به برگزاری آن در اين زمان گرفتيم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان به حاميان مالی اين جشنواره اشاره كرد و افزود: سازمان منطقه آزاد اروند، شركت پالايش نفت آبادان و شهرداری آبادان از حاميان مالی اين جشنواره می‌باشند كه با توجه به نظر موافق معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان آبادان در صدد تبديل اين جشنواره به منطقه‌ای و در نهايت ملی هستيم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.