کرمانشاه/

تاكنون یك مسیر جدید در دیواره كوه بیستون بازگشایی شده است

سرپرست جشنواره جهانی سنگنوردی گفت: از زمان آغاز دومین جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون تاكنون، یك مسیر جدید توسط سنگنوردان در دیواره كوه بیستون بازگشایی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 ابراهیم نوتاش ' گفت: هم اكنون یك مسیر جدید دیگر نیز توسط بانوان سنگنورد ایرانی در حال بازگشایی است.

وی از صعود سنگنوردان به تمامی مسیرهای موجود خبر داد و گفت: در این جشنواره ، سنگنوردان علاوه بر پیمودن مسیرهای صعود، مسیرهای جدید را نیز بازگشایی می كنند.

نوتاش با بیان اینكه این جشنواره از عصر یكشنبه (23 مهر سال جاری) در كرمانشاه آغاز شد، اظهار كرد: جشنواره فوق تا بیست و هشتم مهر ادامه دارد.

وی گفت: 48 سنگنورد خارجی از كشورهای استرالیا ، آلمان ، فرانسه ، ایرلند ، سوئد ، دانمارك ، اسلوونی ، ایتالیا ، تركیه و انگلستان در این جشنواره حضور دارند كه حدود 15 نفر از این تعداد را بانوان تشكیل می دهند.

وی همچنین تعداد سنگنوردان ایرانی حاضر در جشنواره را 80 نفر عنوان و تصریح كرد: بیشتر این سنگنوردان اهل استان كرمانشاه هستند.

وی در ادامه به بیان مهم ترین برنامه های این جشنواره پرداخت و گفت: علاوه بر صعود و بازگشایی مسیرهای جدید؛ انجام حركات نمایشی توسط چهار جوان فرانسوی بر روی دیواره، انجام پرش های پاراگلایدر از روی دیواره و قله و صعود مشكل ترین مسیر دیواره توسط جوان فرانسوی از جمله این برنامه هاست.

نوتاش افزود: همچنین قرار است عصر امروز (سه شنبه) یك كلاس آموزشی حركات نمایشی برای ایرانیان علاقه مند به سنگنوردی در محوطه بیستون دایر شود.

وی با بیان اینكه در جشنواره امسال برخلاف دوره پیش، پرش خفاش انجام نمی شود، گفت: قرار بود دو بانو از كشورهای سوئیس و فرانسه، پرش خفاش جشنواره امسال را انجام دهند كه جراحت هر دوی آنها مانع از انجام این مهم شد.

سرپرست جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون در ادامه با ابراز رضایت از برگزاری جشنواره امسال در مقایسه با دور اول آن، اظهار كرد: حضور 11 كشور و دو برابر شدن شركت كننده های دور دوم این جشنواره از جمله تفاوت های آن با دور پیشین است.

گفتنی است دیواره كوه بیستون در استان كرمانشاه، دو هزار و 700 متر ارتفاع دارد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، مسیر ، بیستون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.