جلسه علني امروز بهارستان طبق روال گذشته خالي از حاشيه نبود كه نشان مي‌دهد صحن بدون حاشيه صحن نيست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران سي و دومين جلسه صحن علني بهارستان در مجلس نهم طبق روال گذشته خالي از حاشيه نبود كه نشان مي‌دهد صحن بدون حاشيه، صحن نيست؛ برخي از اين حواشي در ادامه آمده است:
 
*فقط 10 نماينده صحنه‌گردان جلسه علني امروز

طبق رويه‌اي كه از مجالس پيشين به ارث رسيده است، جلسه علني امروز بهارستان هنگام بررسي طرح "حمايت از توليد ملي" كه حدود 2 ساعت و نيم طول كشيد فقط توسط حدود 10 نفر از نمايندگان بررسي و اظهار‌نظر مي‌شد.

رفتار ساير نمايندگان در بررسي طرح مذكور به گونه‌اي بود كه گويي نمايندگان خانه سبز با استناد به قانون نانوشته‌اي حاضر نيستند در اظهار‌نظر و بررسي چنين طرح‌هايي شركت كنند.

*اين بار پاي يك خانم نماينده در ميان است

در ظاهر وقتي دو تن از نمايندگان در صحن علني خارج از صندلي و در گوشه‌اي از صحن روي موكت سبز مجلس بنشيند و به جاي مشاركت در تصويب طرح‌ها و لوايح، ساعت‌ها با هم گپ و گفت كنند، متاسفانه مسئله عادي و معمولي به نظر مي‌آيد ولي وقتي اين قضيه در مورد خانم‌هاي نماينده باشد، داستان متفاوت خواهد شد.

در حالي كه دو تن از نمايندگان خانم در گوشه‌اي از صحن علني خلوت كرده و فارغ از هرگونه جار و جنجال مجلس مشغول گپ‌و‌گفت بودند، اين مسئله به خوراكي براي خبرنگاران و عكاسان حاضر در صحن تبديل شده بود.

*رياست به سبك باهنر

محمدرضا باهنر كه معمولا جلسه‌هايي كه با رياست وي انجام مي‌شود خالي از حاشيه و مزاح نيست، امروز هم در حالي كه چند تن از نمايندگان در حال تذكر آيين‌نامه‌اي به باهنر بودند، وي بي‌خيال و بدون كوچكترين توجهي به اين تذكرات و البته با كمال خونسردي زنگ پايان جلسه علني را به صدا درآورد.

رئيس جلسه بعد از پايان جلسه، خطاب به تذكردهندگان گفت:‌ حالا مي‌توانيد اخطار بدهيد!

البته باهنر هنگام راي‌گيري به جاي اينكه زبانا نمايندگان را دعوت به شركت در راي گيري كند با حركات و اشارات ابرو اين كار را انجام داد كه اين اقدام نيز در نوع خود جالب بود.

*تعارف رئيس براي شركت نمايندگان در راي‌گيري

شركت نكردن نمايندگان در راي‌گيري از حالت حاشيه خارج شده و به نوعي تبديل به يك بدعت ناثواب در صحن شده است به طوري كه بارها و بارها رئيس مجلس نسبت به اين موضوع انتقاد كرده و از آنها خواسته است تا در راي‌گيري شركت‌ كنند.

امروز هم علي لاريجاني وقتي با بي‌تفاوتي نمايندگان مواجه شد، با لحن تندي خطاب به نمايندگان گفت: "آقايان بفرماييد راي بدهيد، دوستاني كه در انتهاي سالن هستند بفرماييد."
انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار