وقتي عطر را روي اين بجش از پوست امتحان مي كنيد به سرعت تبخير شده و شما راحت تر مي توانيد بوي عطر را استشمام كنيد و درباره خريد آن تصميم بگيريد .

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران به طور معمول براي خريد عطر افراد از دوستانشان كه عطر خوش بويي زده اند اسم عطر را سوال مي كنند و يا به سراغ مارك هاي مشهور و معتبر مي روند. بعضي از مسن ترها هم عاشق همان رايحه هاي قديمي اند كه سال هاي جواني را در ذهن تداعي مي كنند .

عطر را روي مچ دستتان امتحان كنيد:بهتر است عطر را هنگام خريد روي نقاط نبض دار بدن استفاده كنيد . نقاطي كه جريان خون قوي روي پوست ضربه وارد مي كند گرم تراست. مچ دست پشت گوش قفسه سينه و گردن و داخل آرنج محل هاي مناسبي  براي امتحان عطر هستند و با هر ضربه نبض بوي عطر در فضا پرا كنده مي شود.

چند لايه عطر بزنيد:اگر قصد داريد بوي عطري كه مي زنيد روي بدن شما ماندگاري بيشتري داشته باشد توصيه ما اين است كه از چند لايه عطر روي هم استفاده كنيد تا اثر آن مدت طولاني تريروي پوست شما باقي بماند.

هر 3 تا 4 ساعت تكرار كنيد: بهتر است عطر خود را درون كيفتان قرار دهيد و وقتي به يك مهماني زنانه ميرويد ان را هر جند ساعت يك بار تجديد كنيد.به طور معمول عطر پس از 3 تا 4 ساعت از روي بدن و لباس شما مي پرد و تبخير مي شود بنابر اين بهتر است آن را تجديد كنيد.

گذر كنيد: يكي از بهترين روش ها براي اين كه شما بهتر بوي عطر تان را بگيريد اين است كي عطر را داخل هوا اسپري كنيد و خودتان از درون آن عبور كنيد  اين كار موجب مي شود كه شما بهتر بوي عطر تان را بگيريد چون در اين صورت ذرات خوشبو روي تمام بخش هاي بدن و لباس شما مي نشيند

10 دقيقه فرصت دهيد: وقتي براي خريد عطر مي رويد بيشتر عطر ها پس از اسپري شدن روي پوست بدن بوي تند الكل مي دهد و شما را به اشتباه مي اندازد راه حلش آسان است 10 دقيقه صبر كنيد تا بوي عطر با بوي طبيعي بدن شما بياميزد و آن وقت بوي واقعي عطر را استشمام كنيد.

بيشتر از سه عطر را امتحان نكنيد:توصيه ما اين است كه شما بيش از سه عطر را روي پوست تان امتحان نكنيد چون ديگر بوي عطر چهارمي به بعد را احساس نخواهيد كرد و نمي توانيد در انتخاب آن دقت كافي داشته باشيد . خستگي حس شامه شما اجازه نمي دهد بورا به درستي احساس كنيد .بوييدن قهوه در بين اين انتخاب ها به شما كمكي ميكند بوي عطر بعدي را تشخيص دهيد.

شيشه ها شما را راهنمايي مي كنند:شايد براي شما دشوار باشد كه بوي عطر گرم و يا سرد را تشخيص دهيد. اگر شما عطر را از يك ماركت معتبر خريداري كنيد به طور معمول شيشه عطره شما را رهنمايي مي كنند . به طور معمول رنگ شيشه عطرهاي گرم به رنگ صورتي  قرمز  و نارنجي است ولي عطرهاي سرد بطريهاي خاكستري آبي و سرمه اي دارند. در ماه هاي گرم سال از عطر هاي خنك و در ماهاي سرد سال از عطرهاي گرم استفاده كنيد.

عطر را از بطري ببوئيد :اگر شما هنگام خريد عطر در آن را باز مي كنيد و آن را بو مي كنيد بايد بگوييم كه اين روش نادرستي براي انتخاب عطر مورد علاقه تان است چون با اين روش شما   پيش رايحه   عطر را امتحان مي كنيد در حالي كه مهم ترين قسمت بوي يك عطر ميان رايحه  آن است كه پس از چند دقيقه در هوا پخش مي شود .

اگر پوستتان چرب است:حتما براي شما هم پيش آمده كه از بوي عطر دوستتان خوشتان آمده باشد ولي وقتي آن عطر را خريديد و روي پوست خودتان استفاده كرديد ديگر آن بوي خوب را احساس نكرده ايد چون نوع پوست روي رايحه اي كه از عطر منعكس مي شود موثر است . هر پوستي بايد عطر مناسب خودش را انتخاب كند هر پوستي يك ميزان چربي رنگ و اسيديته خاص خودش را دارد .پوست هاي چرب عطر را بهتر و به مدت طولاني تري نگه ميدارد.

آفتاب عطر را بد بو ميكند: بهتر است عطر را در نقاطي از بدنتان استفاده كنيد كه در معرض تابش نور خور شيد نباشد. نور خورشيد موجب تخريب فتو شيميايي اجزاي حساس به نور شده  و نه تنها رايحهي عطر رابد بو مي كند بلكه در دراز مدت موجب ايجاد لكه هاي نازيبا روي پوست مي شود . شيشه عطرتان را هم روي ميز آرايش دور از تابش مستقيم نور خورشيد نگه داريد عطر را در جاي خنك و تاريك نگه داري كنيد .

صبحها به خريد عطر برويد :انتخاب عطر ارتباط مستقيم با حس بويايي شما دارد اين حس صبح ها خيلي قوي تر است و شما راحتر بوها را تشخيص مي دهيد بنابر اين بهتر است صبح ها به خريد عطر برويد.

به موهاي تان عطر بزنيد : اگر مي خواهيد موهايتان بوي عطر خواصي بدهد در آخرين آب كشي يك قطره از عطر مورد نظر را به آن اضافه كنيد

طول عمر عطرها

1) رايحه اوليه: رايحه اي که پس از چند دقيقه از استعمال عطر احساس گردد. رايحه اوليه همان احساس اوليه از بوي عطر است. به همين خاطر در فروش عطر تاثير به سزايي دارد. رايحه اين مرحله تازه و تند مي باشد. ترکيباتي که در اين مرحله دخيل هستند بوي تند مي باشد و شديدا فرار بوده و به سرعت تبخير مي شود.

2) رايحه ثانويه: رايحه ثانوي عطر زمانيکه رايحه ابتدايي از ميان مي رود آشکار مي گردد. رايحه ثانوي بدنه اصلي عطر تشکيل مي دهد و بعنوان ملايم کننده بوي تند اوليه بکار مي رود و اين مرحله چيزي حدود 10دقيقه تا يک ساعت بعد از استعمال عطر احساس مي گردد.

3) رايحه پاياني: رايحه عطر را زمانيکه رايحه اوليه و ثانوي از ميان مي رود شامل مي شود. ترکيبات اين گروه معمولا ثابت کننده مي باشند. رايحه اين مرحله قبل از 30 دقيقه پس از استعمال عطر احساس نخواهد شد.

منابع توليد عطر

منابع گياهي شامل :

1) گل ها: بزرگترين منبع مواد معطر مي باشند که شامل گل هاي سرخ، مريم، ميخک، ياس و ابريشم هستند.
2) برگ ها: برگ هاي نعناع هندي و بنفشه و رزماري و مرکبات و گوجه فرنگي.
3) ريشه و ساقه هاي زيرزميني: ريشه درخت جوز و زنجيل.
4) دانه ها: دانه هاي گشنيز و زيره و کاکائو و هل و باديان.
5 ) ميوه ها: تمشک و توت فرنگي و سيب و مرکبات و وانيل و فلفل شيرين.
6 ) روغن چوب: چوب درختان سرو و عرعر و کاج و صنوبر.
7 ) پوست درختان: درخت نعناع.
8 ) صمغ: صمغ بوته کندر و درخت گل حنا و کاج و صنوبر.

منابع حيواني شامل :

1) مشک: از کيسه آهوي آسيايي گرفته مي شود.
2) کاستوريوم: از کيسه سگ آبي آمريکاي شمالي بدست مي آيد.
3) عنبر سائل: ماده چربي ماندي که از نهنگ عنبر درست مي شود.
4) عسل: از کندوي عسل بدست مي آيد.
منابع مصنوعي: مواد معطر ساختگي ترکيبات ارگانيکي است که از فرآورده هاي نفتي و يا صمغ درخت کاج حاصل مي گردد. مانند; کومالين و لنالون .

برچسب ها: عطر ، بازار ، رایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار