مدیرعامل بنیاد ملی، فرهنگی امام رضا(علیه‌السلام) گفت که فعالیت‌های رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مصداق تمام عیار کمیت و کیفیت بخشی به جشنواره امام رضاست.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ سید جواد جعفری در نخستین جلسه‌ی کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) با قدردانی از تلاش‌های کانون در برگزاری 8 جشنواره رضوی، افزود : این تلاش‌ها برای امروز و فردای جامعه ما بسیار تاثیرکذار است و عایدات آن منجر به ایجاد تحول در عرصه‌ی معنویت و فرهنگ خواهد شد.
همچنين؛ دبیر جشنواره امام رضا(ع) فعالیت در عرصه‌ی کودک و نوجوان را  سرمایه‌ای توصیف کرد که در آینده اثرات ارزشمندی از خود بر جای خواهد گذاشت.
وی بخشی از سخنان خود را به اهمیت ترویج فرهنگ اهل بیت(علیهم‌السلام) در جامعه اختصاص داد و اظهار داشت : در حوزه فرهنگ به صورت اساسی راهی جز حرکت در مسیر اهل بیت نداریم و حرکت در غیر این مسیر  بی‌تردید محکوم به فناست و ماندگار نخواهد شد و زمانی این فعالیت‌ها ماندگار می‌شود که برگرفته از کلام و فرهنگ آن بزرگواران باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در ادامه سخنانش به ارزیابی فعالیت‌های کانون در جشنواره‌ی امام رضا(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: کانون در این زمینه سنگ تمام گذاشته و با بهره‌گیری از دو بال تفکر و احساس، به ترویج "فرهنگ رضوی" دست زد واژه‌ای که رفته رفته در واژگان ادبیات ما جای خودش را باز می‌کند.
وی ادامه داد: ارزیابی‌های کمی ما از فعالیت‌های جشنواره به این معنی نیست که از کیفیت غافل شویم اما باید بگوییم که عمومی شدن و مردمی شدن  از جمله سیاست‌های اصلی جشنواره امام رضاست که ما بر آن تاکید داریم بدان معنی  که قاطبه‌ی مردم و دستگاه‌ها و عناصر تاثیرگذار جامعه نسبت به معنویت و فرهنگ اتفاق نظر داشته باشند و همه مجموعه‌های دلسوز نظام و اسلام در ترویج این فرهنگ معنوی بکوشند و این به صورت دقیق مصداق کاری است که کانون در این عرصه به خوبی انجام داد.
جعفری در زمینه‌ی مردمی شدن برنامه‌ها نیز تصریح کرد: اگر همه دستگاه‌ها هم حضور داشته باشند و فعالیت‌های جشنواره صرفا دولتی باشد باز در این حوزه موفق نخواهیم بود اما  کانون در این زمینه هم به عنوان یک الگوی کامل با خانواده‌ها گره ‌خورد  و آن‌ها را درگیر فعالیت‌های رضوی کرد و این رمز موفقیت کانون است.
مدیرعامل بنیاد ملی، فرهنگی امام رضا(علیه‌السلام) در حوزه‌ی کیفیت بخشی نیز از فعالیت‌های کانون قدردانی کرد و گفت: هیچ فعالیتی کیفی نمی‌شود مگر با تفکر همراه باشد و وسیله پرورش تفکر نیز علم است از سوی دیگر در کنار تفکر، توجه به بال احساس و عواطف اهمیت زیادی دارد چرا که انسان‌ها از این راه تحت تاثیر قرار می‌گیرند و  دل‌ها متوجه اهل بیت می‌شود و جامعه‌ نیز از این شاخصه‌ها  متحول می‌شود.
همچنني؛ جعفری هنر را ابزاری مهم و تاثیرگذار برای پرورش احساس و تفکر دانست و کانون را در استفاده از این ابزار نیز موفق دانست.
دبیر جشنواره امام رضا(ع) در این زمینه با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گشایش جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی در قم و مشاهده‌ی نقاشی‌های کودکان اظهار داشت: دکتر حسینی به قدری تحت تاثیر این آثار قرار گرفته که بارها در سخنان خود در مجامع مختلف به این فعالیت‌های کانون اشاره کرده است.
همچنين وی گفت: اگر می‌خواهیم در مسیر فرهنگ مهدوی قدم برداریم  و آینده جهان اسلام را به دست صاحبش بسپاریم بی‌تردید این راه از مسیر فرهنگ رضوی و مشهد مقدس می‌گذرد و بار بخش عظیمی از این مسوولیت بر دوش کانون است.
جعفری در پایان ضمن قدردانی از سید صادق رضایی رییس کارگروه کودک و نوجوان و علی گنج کریمی دبیر و دیگر اعضای این کارگروه همچنین روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به واسطه‌ی پوشش مناسب خبری این رویداد‌ها یادآور شد که مصوبات این جلسه‌ی کارگروه در نشست 11 آبان شورای سیاست‌گذاری جشنواره در مشهد مقدس مطرح خواهد شد.
گفتنی است؛ افزایش 4 عنوان جدید به جشنواره‌های رضوی کانون و تغییر میزبانان 4 جشنواره دیگر کانون از مصوبات مهم این جلسه بود که صبح روز 25 مهر 1391 در مجتمع کانون زاهدان برگزار شد./ص
برچسب ها: کانون ، پرورش ، کودک ، نوجوان ، بنیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار