معاون توسعه منابع انسانی استاندار لرستان گفت: استفاده از كالاهای نارمرغوب و بی كیفیت و فاقد استانداردهای لازم، خسارات متعدد جانی و مالی را درجامعه به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان 'سجاد معین' در آیین گرامیداشت هفته استاندارد افزود: استفاده از كالاهای بی كیفیت و فاقد استاندارد می تواند هزینه های بالایی را به جامعه و خانواده و اقتصاد كشور تحمیل كند.

وی همچنین اضافه كرد: وجود كالاهای استاندارد و با كیفیت ایرانی در عرصه های بازار جهانی آبرویی برای نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

به گفته وی رعایت استاندارد علاوه بر محصولات كارخانه ای باید در همه بخشها اعمال شود تا منافع گروههای مختلف از جمله مصرف كننده، تولید كننده، توزیع كننده و تجار را فراهم كند.

معین افزود: استاندارد بودن كالا فقط برای مصرف كننده نیست بلكه برای تولید كننده هم ارزش بالایی دارد و محصولی كه مورد اطمینان است قطعا فروش بیشتری در بازار دارد.

وی بر رشد و شكوفایی هر چه بیشتر سازمان استاندارد تاكید كرد و گفت: امروز ارتباط تنگاتنگی با استانداردهای جهانی داریم كه باید به این مقوله بیشتر پرداخته شود.

وی همچنین افزود: توسعه پایدار محصولات و با كیفیت و قابل رقابت جهانی در سایه استناندارد محقق می شود.

در ادامه رییس هیات مدیره و مدیر عامل جامعه مسوولین كنترل كیفی صنایع كشور كیفیت را نیاز تلویحی مشتریان عنوان كرد و گفت: كیفیت یك هدف نیست بلكه یك مسیر است كه همه مسوولان باید كمك كنند تا این مسیر بدرستی طی شود.

' علی شهبازی یگانه' افزود: امروز استاندارد در همه بخشهای مختلف و حتی مسولیتهای اجتماعی و دینی نیز ورود پیدا كرده كه برای رسیدن به استانداردهای لازم در هر بخش نیازمند همكاری و مساعدت و تلاش همگان است.

وی اضافه كرد: امروز بحث تحریمهای دشمنان نباید باعث یاس و ناامیدی در بین تولید كنندگان شود و نباید شاهد بی كیفیتی محصولات در اثر كاهش موا اولیه وارداتی باشیم ، بلكه باید به دنبال كیفیت بیشتر و ثبات آن باشیم./س

برچسب ها: نامرغوب ، استاندارد ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.