رئيس مجلس شوراي اسلامي كميسيون امنييت ملي و سياست خارجي مجلس را مامور كرد تا دو حادثه اخير واژگوني اتوبوس در چهارمحال و بختياري و اقدام تروريستي چابهار را با حضور نمايندگان بررسي و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني در جلسه علني امروز (يكشنبه 30مهرماه) با اشاره به حادثه اخير سيل در شمال كشور گفت: متاسفانه حادثه سيل در شمال كشور تلفات زيادي به بار آورد كه منجر به ويران شدن بيش از 2 هزار واحد خانه و كشته شدن 6 نفر از هموطنان و مجروح شدن 35 نفر شد.

وي با بيان اينكه اميدواريم مسئولان با سرعت هر چه بيشتر به اين مسئله رسيدگي كنند، گفت: حادثه دردناك ديگري در چند روز گذشته رخ داد و آن واژگوني اتوبوسي در چهارمحال بختياري بود كه براثر آن 26 نفر از دانش آموزان جان خود را از دست دادند.

وي تصريح كرد: تا آن جايي كه بنده اطلاع دارم اين دانش آموزان از نخبگان بودند.

رئيس مجلس در ادامه ضمن تسليت اين حادثه به نمايندگان و مردم شهرستان بروجن گفت: لازم است كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بررسي‌هاي مربوطه را با حضور مسئولان مربوطه انجام داده و گزارش آن را به مجلس ارائه كند.

لاريجاني در ادامه نطق پيش از دستور خود به اقدام تروريستي اخير نيز اشاره كرد و گفت: طبق اطلاعات ما اقدام تروريستي ديگري كه در چابهار صورت گرفت با دستور برخي سرويس هاي جاسوسي انجام شده و قصد داشتند در نماز جمعه اين اقدام صورت گيرد، اما با تيزهوشي مسئولان امنيتي و بسيجيان اين كار عملي نشده و شخص مسلح در كوچه اي خودش را منفجر و باعث به شهادت رسيدن دو تن از بسيجيان شد.

وي هم چنين ضمن تسليت اين حادثه به بسيجيان، مردم چابهار و نمايندگان اين حوزه گفت: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در اين زمينه تلاش هاي لازم را انجام دهد و گزارش آن را به مجلس ارائه كند.

لاريجاني در پايان خاطر نشان كرد: اين اقدامات نشان مي دهد آمريكا پس از فشاري كه بر حوزه اقتصادي وارد مي كرد دست به اقدامات تروريستي نيز مي زند و اقدام مشابه اين نيز در لبنان اتفاق افتاد بنابراين لازم است مسئولان به ويژه مسئولان امنيتي حوادث را رصد كنند.

انتهاي پيام/ب2
برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، رئیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار