عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از حضور سردار فضلي، فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور و حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش در جلسه عصر امروز(يكشنبه) اين کميسيون و ارائه توضيحاتي درباره حادثه واژگوني اتوبوس راهيان نور بروجن خبر داد.

عبدالوحيد فياضي نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه  خبرنگاران در تشريح جلسه امروز (يكشنبه 30 مهرماه) كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس جهت بررسي حادثه واژگوني اتوبوس راهيان نور و فوت 26 دانش‌آموز گفت: در اين نشست كه با حضور حاجي‌بابايي، وزير آموزش و پرورش و سردار فضلي فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور برگزار شد، توضيحات ارائه شده حاكي از آن بود كه مسئولان مربوطه برابر بخشنامه اردوها عمل مي‌كنند كه بخشنامه اردوها نيز جامع بوده و همه قوانين در آن رعايت شده است.
 
وي در ادامه با اشاره به اينكه دانش‌آموزان جهت كار عملياتي در درس آمادگي دفاعي به منطقه راهيان نور سفر كرده بودند، افزود: كثرت اعزام افراد به خودي خود احتمال وقوع حادثه را افزايش مي‌دهد كه در اين حادثه نيز اين امر مورد توجه بوده است.
 
فياضي ادامه داد: يكي از موارد مطرح شده در آئين‌نامه  اردوها پرهيز از سفر در طول شب است كه عدم رعايت اين امر نيز يكي ديگر از علل وقوع حادثه اخير بوده است، لذا اگر استاندارها و با رعايت دقيق آئين‌نامه اردوها رفتار شود احتمال وقوع حادثه كمتر خواهد شد، ضمن آنكه در اين نشست انجام سفر با قطار نيز مناسب‌تر تشخيص داده شد.
 
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت:‌علي‌رغم اينكه اعزام كاروانهاي راهيان نور كار بسيار پسنديده‌، مقدس و ارزشمندي براي انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس است ضرورت دارد با برنامه‌ريزي دقيق اين كار صورت گيرد تا شاهد حوادث اين چنيني نباشيم.

انتهاي پيام/
 
 

برچسب ها: کمیسیون ، حادثه ، اردو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
دوست دار موفقیت ایران
۱۲:۰۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۱
من نمیدونم مقصر این حادثه ی بزرگ و تاسف برانگیز کی و یا چه کسانی بود اما خیلی خوب میدوم که این حادثه به علت کم کاری بوده . سوال من این است آیا جان دانش آموزان که قرار است در آینده آینده ساز و افتخار آفرین ایران باشند ارزش این رو ندارد که بهترین ماشین با بهترین رانندگان را برای آنان تامین کنیم و بهترین امکانات را برای آنان فراهم آوریم.
آیا شما قبول دارید که اگر حداقل امکانات برای این اردو که دچار حادثه شد تامین میشد هرگز این حادثه رخ نمی داد ( جدای از مشیت الهی ، چون احتیاد شرط عقله )
آخرین اخبار