راه اندازی تخصص پزشک خانواده، پرداخت بدهی بیمه ها به مراکز درمانی ، وجود ذخایر کافی دارو در داروخانه ها و راه های پیشگیری از سکته بوسیله عادات غذایی مناسب مهمترین رویدادهای بسته سلامت بود.

به گزارش سرویس علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ وزیر بهداشت در همایش روز جهانی غذا به این نکته تاکید کرد که از طریق رعایت مسائل ساده بهداشتی می توان تا حد زیادی از بیماری های قلبی و سکته ها کم کرد.

دستجردی افزود: اگر بتوانیم 3 گرم نمک را در روز از مواد غذایی کم کنیم میزان 50 درصد از بیماری های قلبی و سکته ها کم می شود،همچنین 39 درصد مردم در کشور ما و 48 درصد از زنان از افزایش وزن رنج می برند.

وی تصریح کرد: اگر در طی سال اول حیات کودک غذاهایی که به او داده می شود کم نمک و کم شیرین باشد تمایلات کودک به شوری و شیرینی کاهش می یابد.

عبدالهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در ادامه به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه تا 15 گرم نمک در کشورمان مصرف می شود در حالیکه میزان استاندارد آن کمتر از 5 گرم است و در کشورهای توسعه یافته میزان مصرف نمک را به 2 تا 3 گرم رساندند.

300 میلیارد تومان به مراکز درمانی کشور واریز شد

معاون وزیر رفاه در ادامه افزود: در هفته گذشته 300 میلیارد تومان به حساب استان ها واریز کردیم که بدهی را در استان تهران صفر کردیم زیرا تهران در آستانه اجرای طرح پزشک خانواده است.

تخصص پزشک خانواده راه اندازی می شود

لاریجانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران برای 2 دوره آموزشی مجوز دریافت کرده و ما همه امکانات آموزشی مجازی و آموزش حضوری را در این دوره طراحی کردیم.

از لحاظ دارويي كمبودي در كشور نيست

شيباني، رییس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: خوشبختانه بیشتر داروها را در داخل تولید می کنیم و مواد اولیه داروها را هم در داخل تولید می کنیم مسلما از یک ذخایر خوبی برخوردار هستیم.

شانه ساز، معاون غذا و دارو تصریح کرد: 300 تا 400 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا داشتیم که برای حجاج و مناطق زلزله زده بود و بخش عمده اش رفته و از این به بعد هم گروه آسیب پذیر که در معرض خطر هستند می توانند استفاده کنند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.