معاون داروي سازمان غذا و دارو گفت: با همه گرفتاري هايي كه در انتقال ارز به خصوص در حوزه دارويي وجود دارد، اگر يارانه دارو و ارز مورد نظر تأمين شود كمبودي به وجود نمي آيد.

دكتر  در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ به طور مرتب و قلم به قلم داروي كارخانه ها و شركت هاي دارويي را رصد مي كنيم و خوشبختانه شرايط بد نيست.

وي افزود:‌ اگر ارز دارو و ارز مرجع تأمين شود و يارانه و پرداختي سازمان هاي بيمه گر بهتر از گذشته انجام شود قول مي دهيم كه شركت هاي دارويي و سازمان غذا و دارو نگذارند كه كمبود دارويي داشته باشيم.

معاون داروي سازمان غذا و دارو تصريح كرد: اگر ارز تأمين شود تحريم ها اثري ندارد و شركت ها آنقدر توانمند هستند كه داروها را تأمين كنند و كمپاني ها و شركت هاي دارويي بزرگ دنيا نيز به دليل جذابيت هايي كه بازار دارويي ايران دارد، علاقمند هستند كه با ايران تعامل داشته باشند.

وي با بيان اين كه كمبود دارويي در همه كشورها وجود دارد، گفت: برخي از داروها كه كمبود آن در كشور محسوس بوده در حال حاضر  در گمرك و منتظر تخصيص ارز مرجع است كه در صورت رفع اين مشكل وارد بازار دارويي خواهند شد و بسياري از كمبودها از بين مي رود.

دكتر شانه ساز ادامه داد: دراين راستا در بانك مركزي و با حضور وزير بهداشت جلسات متعددي برگزار شده تا بحث تأمين ارز و جابه جايي پول تسهيل شود. /ع2
برچسب ها: دارو ، کمبود ، ارز ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.