مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: اولین کنگره بین المللی شعر عاشورایی دی ماه جاری و همزمان با روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی قروه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج ، میمنت آبادی هدف از برگزاری این کنگره را آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل حضرت امام حسین (ع)، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی، شناسایی و ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن اعلام کرد و گفت:این کنگره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می شود.
وی افزود: شعرا در بخش اصلی در دو رده سنی زیر 30 سال وبالای 30 سال می توانند در کنگره شرکت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: بخش ویژه کنگره شامل سه قسمت شهدای شعر ویژه شهدای مظلوم کردستان شامل انصار و مهاجر به چهار زبان «کردی، ترکی، عربی و فارسی، بخش بین الملل و بخش کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی است.
میمنت آبادی گفت: تبادل تجربه و بهره مندی از اشعار شعرای اهل بیت (ع) بویژه شعرای عاشورایی سایر کشورهای مسلمان و همچنین آشنایی با ادبا و شعرای منتخب کشورهای مختلف مهم‌ترین هدف برگزاری این بخش خواهد بود.
وی در پایان افزود: علاقه مندان می توانند تا 25 آذر جاری آثار خود را به دبیرخانه همایش واقع در استان کردستان شهرستان قروه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند./س
برچسب ها: کنگره ، عاشورا ، ویژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.