پیوند خانواده ها باید بر اساس شناخت سطح فرهنگ و شکل و نوع زندگی افراد به گونه مادی و معنوی پایه ریزی شود.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اکثر زندگی هایی که پیوند میان آنها بر اساس ازدواج میان دختر و پسر رقم می خورد و موجبات اتصال فرهنگ، آداب و رسوماتی خواهد شد که به لحاظ سطح معنوی و مادی تعیین کننده رفتارها و برخوردها همچنین کنش ها و واکنش های خانواده ها نسبت به یکدیگر می شود.
 
بر این اساس میزان نزدیکی مقوله های اجتماعی و فرهنگی و سطح معیشتی یک خانواده در جامعه در تعامل بهتر و بیشتری خواهد بود اگر بر پایه هایی استوار گردد که از نظر شباهت های خانوادگی بیشتر از سایر موارد مورد توجه و اعتبار قرار گیرد.
 
امان قرائی مقدم روانشناس در این خصوص گفت: اصولا باید ازدواج ها، تناسب فرهنگ، تناسب اقتصادی، فکری و همچنین عقیدتی را مدنظر قرار دهند.
 
این روانشناس با اشاره به اینکه توانایی شناخت فرهنگ خانواده ها از یکدیگر زندگی با دوام تری را رقم خواهد زد خاطر نشان کرد: احترام و درک متقابل، زندگی زناشویی، روابط پسندیده والدین، فرزندان سالم وسلامت به لحاظ ابعاد و شخصیت های درونی و بیرونی، در سایه ازدواج به وقوع می پیوندد که با توقعات بی جایی که حاصل عدم شناخت رخ داده است از بين نبرند و کمالات فردی و اجتماعی هم مد نظر قرار گیرد.
 
* گاهی وقت ها این عبارت جیب خالی و پز عالی هم عجب خوب جان می گیرد
 
شاید هدف معامله یا تجارت نیست ولی این ظاهر قضیه است چیزی که هدف نیست عشق است.
 
که با همین فرضیه پز عالی را با جیب خالی می دهند.
بر اساس این گزارش، بعضی از ازدواج هایی که البته به ظاهر امر ازدواجند ولی باطنشان خبر از این مدعا نمی دهد، شاید امروزه وسیله ای شده است برای رفع مشکلات شاید راه حلی شده برای به دست آوردن رفاه و فرار از سختی هایی به اسم کار کردن و به دنبال پول دویدن، که البته خاصیت این جور ازدواج ها شاید تنها و تنها راحت طلبی و طمع ورزی باشد و تنها چیزی که جایش ممکن است خالی و خالی احساس شود، عشق و علاقه می شود تازه طرف دیگر قضیه می شود به هم زدن پزی عالی که با شانس یا حقه بازی نصیب می شود آن هم با جیب خالی./ز
برچسب ها: عروس ، واضح ، فرهنگ ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار