به نوشته روزنامه ديلي تلگراف در اينترنت، هکرها و جاسوسان خارجي به طور بيست و چهار ساعته ادارات و شرکتهاي تجاري دولتي را آماج حملات خود قرار مي دهند و اين مسئله به يکي از بزرگترين چالشهاي عصر حاضر تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، منابع اطلاعاتي انگليس هشدار دادند،‌ اين کشور در هر ساعت هدف حدود 1000 حمله سايبري قرار دارد که در تلاش بي امان براي سرقت اسرار محرمانه يا مختل کردن شبکه ها صورت مي گيرد.
 مجرمان فضاي سايبري و هرج و مرج طلبها علاوه بر هدف قرار دادن اسرار دولتي و تجاري همچنين سعي مي کنند زيرساختارها و سيستم ارتباط از راه دور و حتي سيستم هاي ماهواره اي را مختل سازند.
ويليام هيگ وزير خارجه انگليس به ديلي تلگراف گفت، ساعتي نيست که يک شبکه در انگليس مورد حمله قرار نگيرد. اما منابع اطلاعاتي فاش کرده اند وضع بدتر از اين است و اين تلاشها لحظه به لحظه است.
تابستان امسال بيش از دويست پست الکترونيک در سي اداره دولتي فقط طي يک حمله  هدف قرار گرفت. وزارت خارجه انگليس گفت بدون اتخاذ تدابير امنيتي لازم، هکرها مي توانند به اطلاعات حساس دولت دسترسي نامحدود داشته باشند.
خسارت ناشي از جرايم سايبري در انگليس حدود بيست و هفت ميليارد پوند در سال برآورد مي شود و اوايل امسال حمله ديگري فاش شد که حدود هشتصد ميليون پوند براي تجارت لندن خسارت داشت.
هيگ گفت: «در هر ساعت حملاتي صورت مي گيرد و مي تواند زيان بالايي به بار آورد. هر روز شواهد بيشتري از حملات عمدي و سازمان يافته بر ضد دارايي هاي معنوي و شبکه هاي دولتي در انگليس از سوي مجرمان سايبري يا عوامل خارجي به دست مي آيد که مي تواند امنيت و رقابت پذيري اقتصادي ما را تضعيف نمايد.»
هيگ افزود:‌ «اين مسئله يکي از چالش هاي بزرگ عصر ما است و بايد با مقابله با آن تضمين کنيم که انگليس در امنيت فضاي سايبري همچنان در جهان سردمدار است.»
وزارت خارجه انگليس مي گويد،‌ امکان خريد نرم افزارهاي مخرب از قبيل آنچه براي سرقت جزئيات حسابهاي بانکي از رايانه هاي مردم طراحي شده،‌ وجود دارد.
اما توانايي هکرها هر چه بيشتر و اهداف مورد نظر هر چه بزرگتر مي شود. اوايل اين ماه کارشناسان در کنفرانسي به ميزباني موسسه رويال يونايتد سرويس هشدار دادند که ماهواره ها ممکن است هدف بعدي باشند که در آن صورت کل سيستم هاي ارتباطي و حمل و نقل مختل مي شود.
کميته اطلاعات و امنيت که از سوي نخست وزير انگليس منصوب شده، معتقد است انگليس بايد با حملات تهاجمي تلافي جويانه بر ضد دولتها و مجرماني که اين کشور هدف قرار مي دهند،‌ بر ضد آنها اعلام جنگ و عمليات شان را تخريب نمايد.
به گفته اعضاي اين کميته، آژانس هاي اطلاعاتي و امنيتي بايد آمادگي انجام حملات سايبري مخفي را به دولتهاي دشمن با استفاده از برنامه هايي از قبيل ويروس استاکس نت که برنامه هسته اي ايران را هدف قرار داد، داشته باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار