يك روانشناس اجتماعي گفت: آسيب هاي اجتماعي مثل اعتياد، پارتيهاي شبانه، فرار از خانه، ترك تحصيل، پناه بردن به باندهاي دوستان دامن گير فرزنداني مي شود كه در داخل خانه دچار مشكلات و فشارهايي هستند.

دكتر بهرامي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، با اعلام اين خبر افزود: محافظت بيش از حد مانع مي شود فرزندان نتوانند از قابليت ها و استعدادهاي خود استفاده كنند و ضعيف شوند و در اين صورت اگر والدين مي خواهند كه فرزندان در مقابل آسيب هاي اجتماعي مصونيت داشته بانشد به آنها اجازه دهند از يك سني به بعد وارد مسئوليت هايي كه متناسب با سن آنهاست شوند.
اين روانشناس اجتماعي اظهار داشت: آزادي بيش از حد به همان اندازه آسيب زننده است كه نبايد فرزندان را رها كنيم و نظارتي برآنها نداشته باشيم بلكه بايد آزادي متناسب با سن آنها و آگاهي هاي لازم را به آنها بدهيم و با نظارت از راه دور از كار آنها را مطلع شويم.
وي ادامه داد: درخانواده هايي كه روابط عاطفي وجود ندارد فرزندان براي ارضا اين خلأ عاطفي به افراد بيرون از خانه كه بي دريغ محبت نمي كنند و از آنها سوء استفاده هايي هم مي كنند روي مي آورند و زمينه آسيب رساني براي آنها فراهم مي شود.
بهرامي تصريح كرد: اگر والدين با فرزندان دوست نباشند آنها مسائل خود را پنهان مي كنند و اين موضوع باعث آسيب رساني به آنها مي شود و در اين صورت والدين اگر با فرزندان دوست باشند دست آنها برايشان هميشه روهست و مي توانند برعملكرد فرزندان نظارت كنند.
وي با اشاره به اظهار تأسف از فرزندسالاري خاطرنشان كرد: در الگوي فرزندسالاري جايگاه و برش والدين از دست مي رود و اين فرزندان هستند كه دستور صادر مي كنند و تعيين و تكليف مي كنند درو اقع فرزندان از راهنمايي هاي والدين محروم هستند و از تجربيات دوستانشان استفاده مي كنند و آسيب مي بينند./ز

برچسب ها: جوانان ، آسیب ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار