نخستین کوهنوردان کشور از فارس به قله هفت هزار و 246 متری 'دائو لاگیری' نپال صعود کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس کوهنوردی استان فارس موفق شد، قله 'دائو لاگیری 7' که یکی از رشته کوه های هیمالیاست و ارتفاع آن هفت هزار و 246 متراست در کشورنپال فتح کند و پرچم پرافتخار کشورمان را برای نخستین باربربام این قله به اهتزاز درآورد.
این صعود تاریخی در ساعت عصر دیروز انجام شد.
دبیرهیات کوهنوردی استان فارس گفت : با توجه به این که کوهنوردان استان فارس توانمندی های خود را برای فتح قله های مرتفع نشان داده بودند ازاین رو از چهار سال پیش برنامه ریزی کردیم تا یکی از قله های مرتفع کشور نپال و از رشته کوه های هیمالیا را فتح کنیم.
محمود رحامیان افزود : پس از بررسی هایی که دراین مورد صورت گرفت و رایزنی با فدراسیون کوهنوردی تصمیم گرفتیم 'قله دائو لاگیری 7 ' در آخرین نقطه از رشته کوه های هیمالیا که دارای یخچال ها ، شکاف های یخی و پربرف ترین قله ها ست و تا کنون ایرانیان موفق به صعود آن نشده بودند ، فتح کنیم .
وی افزود : در ابتدا از علاقه مندان به این صعود دعوت کردیم که 36 نفراعلام آمادگی کردند و با برگزاری چندین اردو که زیرنظر ناظرین فدراسیون انجام شد درنهایت هشت نفر برای این صعود انتخاب شدند .
رحامیان گفت: این صعود افتخار آمیز در مدت 34 روز انجام شد و پرچم پر افتخار کشورمان بر فراز این قله همراه با خواندن سرود جمهوری اسلامی، به اهتزاز درآمد.
فرشاد اخترکاویانی ، حمید بذرافکن ( پزشک تیم ) حامد قشقایی، عباس ارجمند ، علیرضا کشفی و وحید منتصری اعضای این تیم کوهنوردی را تشکیل می دادند و محمدحسین جلالی به عنوان سرپرست و حیدرعباسی هم به عنوان مربی ، این تیم را همراهی می کنند. /س

برچسب ها: صعود ، فارس ، نپال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.