معاون پلیس مبارزه با جرایم فتا گفت: کلاهبرداری نیجریه ای که کاملا در خارج کشور توسط افراد بیگانه صورت می پذیرد شایع ترین کلاهبرداری در سطح منطقه و فضای مجازی در ایران شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سرهنگ کاظمی ظهر امروز در ستاد مبارزه با جرایم فتا در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: کلاهبرداری نیجریه ای که از نوع کلاهبرداری الکترونیکی و در پیام های اینترنتی صورت می گیرد، قربانیان را با گمراهی نسبت به ایمیل مورد نظرشان فریب داده و با ترفندهای خاص خود وجوه واریزی به یک شرکت تجارتی را به حساب خود منتقل می کنند.
وی در خصوص عملکرد این مجرمان، اذعان داشت: این کلاهبرداران با شناسایی ایمیل های ارتباطی تجار آن را شبیه سازی کرده و توسط آن با اشخاص مورد معامله شرکت ارتباط برقرار می کنند و آنان مجاب به پرداخت پول مورد نظر به یک حساب بانکی دیگر می نماید و در آخر حساب و ارتباط خود را مسدود کرده و متواری می شوند.
کاظمی در رابطه با نحوه ی عملکرد صحیح از پست های الکترونیکی و جلوگیری از تهدید این نوع کلاهبرداری به تاجران هشدار داد:
برای انتقال وجوه به حساب دیگر شرکت های مشترک به همکاری حتما از ارتباطات غیر الکترونیکی نیز استفاده کنید و هیچگاه برای فرستادن پیغام آن را reply   نکنید بلکه به  inbox خود رفته و از فرستاده های معتبر آن شرکت برای فرستادن پیام مجدد استفاده کنید.
وی در پایان با اشاره به 300 پرونده دریافتی از این نوع کلاهبرداری خاطر نشان کرد: متاسفانه از آنجایی که این مجرمان در خارج از کشور بوده و به دلیل مسایل امنیتی سازمان ملل ما نمی توانیم به سرعت دست به اقدامات لازم برای باز پس گیری اموال قربانیان بزنیم و در همین خصوص خواستاریم که مردم به ویژه تاجران بیشتر از پیش به روابط و ارتباطات خود دقت کنند./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار