نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: «فرهنگ حسینی» بهترین ‌مسیر نجات بشریت از خودکامگی‌های عصر حاضر است‌.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی شامگاه امروز در مراسم تحویل بیرق و نشان دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در اردبیل افزود:‌ما از صدا و سیما قدردانی می‌کنیم که به مدت 9 سال این اجلاس را در احیای ارزش‌های اسلامی برگزار کرده و مفتخریم دهمین اجلاس نیز در شهر ارادتمندان به اهل بیت و عاشقان حسین و ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود.

وی با یادآوری فرهنگ غنی عاشورا، فرهنگ تعالی و انسان‌ساز در جامعه بشری گفت: همانگونه که نبی مکرم اسلام برای امام حسین(ع) اشک ریخته است، ما نیز در تبعیت از این سنت نبوی با اشک و ناله عشق و ارادت خالصانه خودمان را به ساحت سیدالشهدا نشان می‌دهیم و به تمام دشمنان و بدخواهان اسلام و شیعیان اعلام می‌کنیم که هر چه داریم از حسین و علاقه پاک به اهل بیت است.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری اینکه در این میزبانی شایسته سعی داریم گوشه‌هایی از محبت و علاقمندی اردبیلی‌ها را به مکتب سیدالشهدا نشان دهیم، گفت: تا دو هفته آینده اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شهر مزین به نام حسین و دارالارشاد برگزار خواهد شد و به یقین ما با این مراسم به استقبال این آئین و ماه معظم می‌رویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی با قدردانی از همت مسئولان برگزارکننده در اهدای پرچم ارزشمند حرم ابوالفضل(ع) به اردبیلی‌ها افزود: این تحفه گرانقدر را پاس می‌داریم و معتقدیم حضور این نشان و نماد ارزشمند می‌تواند خیر و برکتی بی‌پایان برای این منطقه داشته باشد.

وی در بیان علل سرخ بودن پرچم حرم سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل (ع) گفت: انتقام این خون‌ها تاکنون گرفته نشده که امیدواریم با حضور حضرت ولی‌عصر انتقام بزرگترین و فجیع‌ترین کشتار عالم اسلام گرفته شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: به یقین فرهنگ بارور حسینی می‌تواند بهترین راه و مسیر نجات بشریت از خودکامگی‌های عصر ما باشد که عده‌ای همچنان سعی می‌کنند با وابستگی و مزدور بودن به ساحت امام حسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت توهین و جسارت کنند./س 

برچسب ها: اردبیل ، فرهنگ ، حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.