رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: میانگین برداشت لوبیا در مزارع استان دو هزار و ۷۰۰ کیلوگرم است که پیش‌بینی می‌شود در برخی از مزارع پیشرو حدود ۵ هزار کیلوگرم برداشت شود.

 سید عماد شاهرخی صبح امروز در بازدید از مزارع لوبیای ازنا گفت: میانگین برداشت لوبیا در مزارع استان دو هزار و ۷۰۰ کیلوگرم است که پیش‌بینی می‌شود در برخی از مزارع پیشرو در حدود ۵۰۰۰ هزار کیلوگرم برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه یکپارچه‌سازی و کشت مکانیزۀ محصولات کشاورزی را در دستور کار داریم، گفت: کشت مکانیزۀ محصولات کشاورزی، کاهش مصرف بذر، کاهش مصرف آب و افزایش تولید را به‌دنبال دارد به طوری که میزان بذر لوبیا در ازنا از ۳۵۰ کیلوگرم در هکتار به ۱۸۰ کیلوگرم رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان صرفه‌جویی ۲۵ میلیون تومانی در مصرف بذر لوبیا در ازنا افزود: مصرف آب با روش‌های نوین و قطره‌ای ۵۰ درصد کاهش داشته است.

شاهرخی از کشاورزان خواست: یکپارچه‌سازی، کشت مکانیزه، مبارزه با آفات، کاهش مصرف بذر و کاهش مصرف سم را در اراضی زراعی رعایت کنند.

وی با اشاره به ۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت لوبیا در استان گفت: حدود ۵۰ درصد این محصول در ازنا به عنوان قطب لوبیای استان کشت و برداشت می‌شود.

برچسب ها: کشاورزی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.