رييس اتحاديه تعاوني باغداران دزفول گفت: برداشت پرتقال از نيمه دوم آبان‌ماه از سطحي بالغ بر 4 هزار هكتار آغاز خواهد شد و پيش‌بيني مي‌شود 40 از اين ميزان سطح هزار تن پرتقال برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز خوزستان ؛فريد غلامي در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: هم‌اكنون در حال برداشت انواع نارنگي كينو و پرن و ليموشيرين و ليموترش هستيم و برداشت اين محصولات تا دي‌ماه ادامه خواهد داشت.

وي با اشاره به ميزان توليد محصول لمون خاطرنشان‌كرد: سطح زيركشت لمون در دزفول 700 هكتار است و پيش‌بيني مي‌شود 14 هزار تن لمون برداشت شود. توليد امسال نسبت به سال گذشته خيلي افزايش يافته و از كيفيت بالايي برخوردار است، زيرا سال‌گذشته آب و هوايي نامساعدي داشتيم.

رييس اتحاديه تعاوني‌هاي باغداران دزفول بيان‌كرد: بخش زيادي از مركبات دزفول به كشورهاي حاشيه خليج‌فارس و كشور روسيه صادر و مقداري نيز در داخل مصرف مي‌شود.

غلامي تصريح‌كرد: به علت عدم وجود سردخانه‌هاي مناسب در دزفول مجبوريم محصولات را به محض چيدن به بازار عرضه كنيم؛ به طور مثال محصول لمون از خاصيت انبارداري بالايي برخوردار است اما به دليل نبود سردخانه اين محصولات بعد از برداشت روانه بازار مي‌شود.

وي اظهارداشت: از جمله سياست‌هايي كه تعاوني باغداران دنبال مي‌كنند افزايش سطح زيركشت باغهاي و افزودن محصولات جديد و مرغوب به توليد است.

رييس اتحاديه تعاوني باغداران دزفول يادآورشد: از جمله طرح‌هاي كه در طرح توسعه كشاورزي به تصويب رسيده‌، طرح توزيع مواد ريزمغذي به باغ‌هاي تازه تاسيس براي توسعه باغات و توليد بيشتر است؛ همچنين طرح احياي باغات فرسوده و آبياري تحت فشار از بيش از يك سال پيش در شهرستان اجرا و از اين روش جهت صرفه‌جويي در مصرف آب استفاده مي‌شود./ب


برچسب ها: برداشت ، مرکبات ، دزفول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.