عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ریتم ضربان قلب مادر را بهترین و مناسبترین موسیقی آرامبخش برای نوزادان عنوان کرد .

مسعود زارع در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود : نوزادان علاوه بر آنکه اندکی پس از تولد صدای مادر خود را تشخیص می دهند و نیز همچنین جنین در تمام مدت بارداری به صدای مادر خود واکنش نشان می دهند.

وی افزود : علاقه به ریتم ، نظم و تکرار به طور فطری در نهاد همه انسانها وجود داشته و کلمات آرام و منظم و ریتم دار مانند لالایی بر عملکرد مغز تاثیر گذاشته و موجب آرامش فرد می شود .

زارع خاطر نشان کرد :مغز انسان در دوران جنینی و پس از آن نوزادی به میزان قابل توجهی به آواها ، به ویژه نسبت به ریتم های پیوسته واکنش نشان داده و این مساله در تکامل و افزایش رشد شناختی موثر است و در این میان صدای ضربان قلب مادرانه تاثیر آرامش بخش بسیار زیادی در نوزاد و ایجاد خواب عمیق دارد به خصوص اگر در سراسر شب و به طور مداوم نواخته شود .

عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : آلودگی صوتی در محیط موجب افزایش ضربان قلب ، فشار خون و تعداد تنفس ، کاهش میزان اشباع اکسیژن ، افزایش استرس و تغییر خواب شبانه روزی نوزاد می شود.


برچسب ها: ضربان قلب ، مادر ، نوزادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.