مهمترین عناوین خبری "گروه سياسي" که در روز سه شنبه منتشر شده موضوعاتي چون: هدف قانون‌گذار از انتخاب واژه رجل سياسي چه بوده است؟ ، ضرورت اصلاحات در قانون انتخابات رياست جمهوري، تاثير بازديد قضات از زندان ها در صدور احکامي غير از مجازات حبس و.... است.

مهمترین عناوین گروه سياسي  باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

اولويت‌هاي ملي از نظر فعالين سياسي چيست؟

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/8/2/457670_846.jpg

با سپري شدن 7 ماه از سال 91 سالي كه مقام معظم رهبري آن را سال توليدملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني ناميدند، مسئولان تا چه حد در تحقق اولويت‌هاي سال 91 موفق بودند؟

هدف قانون‌گذار از انتخاب واژه رجل سياسي چه بوده است؟

 مديرکل سياسي وزارت کشور گفت: رجل سياسي بايد فردي با سابقه مديريت و آشنا به امور کشورداري و همچنين متعهد به اصول و آرمان‌هاي نظام باشد و البته بايد در نظر گرفت که هدف قانونگذار از انتخاب اين واژه چه بوده و در نهايت اين مفسرين قانون اساسي هستند که هدف قانونگذار را تبيين مي‌کنند.

ايران دست برتر را در مذاكرات 1+5 دارد/ شرايط سياسي و بين‌المللي براي مذاكره با 1+5 آماده است
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: شرايط سياسي و بين‌المللي براي مذاكره با 1+5 آماده است و بايد از اين شرايط براي حل و فصل موضوع ا ستفاده كرد.

هفتمین نشست تخصصی گزارش احمد شهید با محوریت"حقوق اقليت‌ها در ايران"

در هفتمین نشست تخصصي بررسي گزارش احمد شهيد در باشگاه خبرنگاران، نماینده ایرانیان کلیمی، زرتشتی و نماینده انجمن آشوری‌ها حضور دارند.

بيداري اسلامي سياست‌هاي آمريکا در قبال ايران را به‌هم ريخت
 ابعاد انتخابات رياست جمهوري آمريكا با حضور اساتيد متخصص در اين حوزه در دانشگاه تهران بررسي شد.

ضرورت اصلاحات در قانون انتخابات رياست جمهوري
 عضو حزب موتلفه اسلامي گفت: اصلاح قانون انتخابات در مجلس مطرح است اما بايد منتظر ماند كه چه مواردي نهايي خواهد شد.

رجزخواني علمي ايران با جهان در عرصه جنگ نرم

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/8/2/458369_850.jpg

 فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء با اشاره به اين‌که همواره پيروزي در جنگ با پيروزي اوليه در رجزخواني‌ها ميسر مي‌شود، گفت: نخبگان و دانشگاهيان ما در عرصه جنگ نرم به رجزخواني علمي با دنيا مي‌پردازند که اين دفاع از جنس گلوله نيست، بلکه از جنس پيام است.

تاثير بازديد قضات از زندان ها در صدور احکامي غير از مجازات حبس
يک قاضي بازنشسته دادگستري گفت: ملاقات قضات از زندان ها ميتواند نقش موثري در صدور احکامي غيراز مجازات حبس براي زنداني داشته باشد.

در ميان ده‌ها مشکل معيشتي مردم برخي ملاقات‌ها اولويت نيست
 در ميان ده‌ها مشکل معيشتي مردم برخي ملاقات‌ها اولويت نيست دبير کل حزب موتلفه اسلامي گفت: مردم ده‌ها مشکل معيشتي دارند، رئيس جمهوري در فکر شرکت در مراسم بزرگداشت يا ملاقات‌هايي است که در جاي خودش اهميت دارد ولي قطعا در اولويت نيستند.
دبير کل حزب موتلفه اسلامي گفت: مردم ده‌ها مشکل معيشتي دارند، رئيس جمهوري در فکر شرکت در مراسم بزرگداشت يا ملاقات‌هايي است که در جاي خودش اهميت دارد ولي قطعا در اولويت نيستند.

انرژي عظيم ملت ايران بايد يكبار ديگر در جهت جهاني‌شدن آزاد شود
رئيس‌جمهور علم، فرهنگ و معرفت را راه اصلي جهاني شدن دانست و گفت: بايد انرژي عظيم ملت ايران يكبار ديگر در جهت جهاني شدن آزاد شود و مجراي اصلي آن ارتباطات علمي و فرهنگي است.

طرح تشكيل شوراي‌عالي انتخابات مغاير با قانون اساسي و اصل تفكيك قواست

 معاون سياسي وزير كشور گفت: طرح تشكيل شوراي عالي انتخابات كه كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي مطرح كرده، مغاير قانون اساسي و اصل تفكيك قوا است.

انتقاد از ريشه يابي نكردن مشكلات/ضرورت استفاده از تجربه‌هاي كارشناسان

 دبيركل جامعه اصناف و بازار گفت: مسئولين مشکلات را ریشه‌یابی نمي‌كنند؛ اگر قصد پوشش دادن اقدامات نادرست را با چنين تصميم سازي‌هايي دارند، ما حرف خاصی نداریم اما اگر خواهان حل مشكلات هستند بايد راه حلي دقيق بينديشند.

رد پاهاي بيداري اسلامي در كويت
يك كارشناس خاورميانه گفت: ابلاغ قانون جديد انتخاباتي در كويت باعث اعتراضات مردمي شده و غرب در اين وضعيت به دنبال تضمين منافع خود در منطقه است.

مراسم پرفيض دعاي عرفه در دانشگاه اميرکبير برگزار مي‌شود

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/8/2/458453_616.jpg

معاون سياسي بسيج دانشگاه امير کبير از برگزاري مراسم روز عرفه در مسجد اين دانشگاه خبر داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار