نشست علمی«تاملی بر نظام سرمایه داری و اثرات آن بر معنویات» به عنوان یکی از پیش شرط‌های تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در این نشست که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سالن نشست‌های علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم برگزار شد دکتر ابراهیم سوزنچی کاشانی طی سخنانی با بررسی موضوع نشست اظهار داشت: غرب در طول تاریخ در مسیر پیشرفت دچار تحولات فراوانی شده و برای رسیدن به اهداف خود پارادایم‌های مختلفی را تجربه کرده است.

عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی شریف نتیجه این تحولات را رشد نظام سرمایه‌داری و علم دانست و افزود: هرچند این علم توانست در برخی جهات باعث تحولاتی در راستای ایجاد رفاه بشریت گردد ولی هرگز نتوانست در ارائه معنویت و آرامش به انسان به عنوان یکی از نیازهای اساسی گام بردارد.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این نشست گفت: اصول هر تکنولوژی برای آسایش انسان و ارائه خدمات بیشتر به بشریت است و اینکه در معنویات تاثیر می گذارد یا نه بر اثر خود تکنولوژی نیست بلکه بر اثر روابط انسان‌ها است.

حجت الاسلام نظری منفرد تصریح کرد: تکنولوژی مستقیما در رابطه انسان با انسان اثر می‌گذارد؛ معنویات رفتاری اختیاری است و تکنولوژی زمینه‌ساز آن است لذا باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود./س

برچسب ها: قم ، نشست ، علمی ، حوزه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.