وزير دادگستري ترکيه از صدها زنداني کرد که اعتصاب غذايي را آغاز کرده اند، خواست تا اعتصاب را متوقف کنند اما در عين حال درباره پاسخگويي به درخواست هاي آنان وعده اي نداد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ سعدالله ارگين پس از بازديد از زندان سينجان در حومه آنکارا در جمع خبرنگاران گفت: به خاطر سلامت بدن و خانواده خود از اين اعتصاب غذا صرف نظر کنيد.

به گفته اين وزير دولت ترکيه ، اکنون حدود ششصد و هشتاد زنداني وجود دارند که به سبب وابستگي يا همدستي با اعضاي حزب کارگران کردستان ترکيه پ ک ک زنداني شده اند.اين زندانيان از اواسط سپتامبر در شمار زيادي از زندان هاي ترکيه اعتصاب غذا کرده اند.    
                        
اين وزير دولت ترکيه تاکيد کرد دولت تلاش مي کند تا ديگر اين نوع اقدامات در ترکيه ضرورتي پيدا نکند بدون آنکه بگويد آيا آنکارا قصد دارد به درخواست هاي اعتصاب کنندگان پاسخ مثبت دهد.اعتصاب غذايي که دهها تن از زندانيان پ ک ک  دوازده سپتامبر گذشته آغاز کردند ، به سراسر ترکيه گسترش يافت.

 آنان خواستار آزادي عبدالله اوجالان رهبر پ ک ک هستند که از سال هزار و نهصد و نود و نه در شمال غربي ترکيه زنداني و با محدوديت هايي مواجه است .

برچسب ها: ترکیه ، اعتصاب ، زندانی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار